Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Clasica era www se apropie de sfarsit

Tags: internet, www, domeniu, domeniu personalizat, gtld

S-a lansat in urma cu doar doua decenii, iar dupa cativa ani a cucerit lumea. Astazi, peste un sfert din populatia globului il utilizeaza cu regularitate, insa era „www”, asa cum o stim, se apropie de sfarsit.
Dar nu, internetul nu se inchide si nici nu dispare, ci doar se transforma. Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN), organizatia nonprofit care incepand din 1998 coordoneaza sistemul de nume pe internet, a decis sa deschida calea domeniilor personalizate.
Ce inseamna acest lucru? Companiile, organizatiile si orasele se vor putea inregistra pe internet sub orice nume doresc. Practic, acestea vor putea crea domenii noi, altele decat cele clasice precum „.com”, „.org”, „.ro”. De exemplu, daca PepsiCo decide sa cumpere domeniul „.pepsi”, va putea crea o pagina web de genul www.drink.pepsi.
Cu alte cuvinte, orice companie isi va putea personaliza website-ul incepand chiar cu domeniul ales. Acest lucru va face ca in cativa ani adresele web sa contina dupa clasicul „.” o multitudine de cuvinte, in toate limbile pamantului, in chineza, araba, greaca, rusa etc.   
Dar care este ratiunea acestei decizii surprinzatoare?
„Motivul pentru care am luat aceasta hotarare este de a creste competitia si inovatia pe internet. Ceea ce incercam sa facem este sa ii oferim internetului ocazia de a fi cat mai creativ. Nu stim cum se vor folosi inovatorii de acest gTLD (generic top-level domain, n.r.) pentru a decoperi noi modalitati de utilizare a internetului, insa credem ca tocmai acest lucru il va face inca si mai atractiv”, spune Brad White, purtatorul de cuvant al ICANN, citat de Huffington Post.
Implementarea modificarilor va incepe chiar in aceasta luna si se va finaliza in 2013. Termenul de depunere al aplicatiilor este 12 aprilie.
Cam astea ar fi insa vestile bune. Partea mai putin buna este faptul ca pentru inregistrarea unui domeniu gTLD este nevoie de ceva bani si ceva pricepere. Doar cererea de aplicare pentru un astfel de domeniu va costa 185.000 dolari, ca sa nu mai vorbim de costurile de creare si intretinere a unui registru pe internet, care sunt cu mult peste posibilitatile unei companii ceva mai mici.
In plus, doritorii trebuie sa faca dovada ca detin atat fondurile necesare, cat si infrastructura tehnica pentru a avea un domeniu personalizat. Iar ca sa va faceti o idee despre amploarea unei astfel de modificari, aflati ca ghidul de implementare are mai bine de 300 de pagini.   
Asta inseamna practic ca o companie precum PepsiCo isi va putea permite un domeniu „.pepsi”, in vreme ce companiile mici au de ales tot  intre domenii clasice, precum „.com” sau „.org”.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016