Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impactul fiscal asupra bugetului de marketing: De ce specialistii trebuie sa inteleaga noile reglementari din 2025

Tags: buget de marketing, impozitul pe dividende, editorialul ey

Intr-un mediu de business in continua schimbare, deciziile fiscale luate la nivel guvernamental au un ecou direct in toate departamentele unei companii, inclusiv in cel de marketing. Bugetul alocat promovarii, extinderii pe piete noi si campaniilor de branding nu este izolat de mediul economic general. Dimpotriva, o intelegere profunda a noilor taxe si impozite este esentiala pentru a asigura sustenabilitatea strategiei de marketing.

Planificarea eficienta in marketing nu inseamna doar a anticipa trendurile de consum, ci si a gestiona riscurile financiare. O schimbare brusca a fiscalitatii poate restrange instantaneu lichiditatile companiei, fortand o revizuire rapida a cheltuielilor. De aceea, specialistii in marketing trebuie sa aiba o perspectiva integrata, colaborand strans cu departamentul financiar pentru a preveni surprizele neplacute.

Cum influenteaza fiscalitatea deciziile de investitii

Bugetul de marketing este, in esenta, o investitie in cresterea viitoare. Insa, apetitul actionarilor pentru re-investitii poate fi direct influentat de modul in care sunt tratate profiturile. O majorare a taxelor scade atractivitatea distributiei de profit, determinand adesea companiile sa fie mai precaute in privinta alocarilor bugetare.

Un subiect care a suscitat dezbateri aprinse in mediul de afaceri este cel legat de Cresterea impozitului pe dividende. O astfel de masura influenteaza direct decizia de a retine profitul in companie pentru investitii (cum ar fi campaniile de marketing pe termen lung) sau de a-l distribui catre actionari. Marketingul trebuie sa isi justifice investitiile cu o viziune clara si cu un ROI (Return on Investment) solid, mai ales in perioade de incertitudine fiscala.

Informarea ca strategie de adaptare

Intr-o piata in care modificarile legislative vin frecvent, accesul la analize fiscale de calitate superioara este vital. Deciziile de business nu pot fi luate bazandu-se pe presupuneri; ele trebuie fundamentate pe interpretari corecte ale legii. Pentru a obtine o viziune de ansamblu si a intelege implicatiile pe termen lung ale politicilor economice, Citeste Editorialul EY, care ofera o perspectiva clara asupra mediului de afaceri.

A avea o strategie de marketing bazata pe un buget flexibil si pe o intelegere a riscurilor fiscale permite companiei sa reactioneze rapid la schimbari. Colaborarea eficienta intre CMO (Chief Marketing Officer) si CFO (Chief Financial Officer) nu mai este un lux, ci o necesitate in 2025.

In perioadele de presiune fiscala, eficienta campaniilor de marketing devine mai critica. Fiecare leu cheltuit trebuie sa fie masurat si justificat. Marketerii sunt fortati sa se concentreze pe canalele cu cel mai mare impact si sa prioritizeze ROI-ul imediat, in detrimentul investitiilor vagi de branding. Aceasta presiune poate fi transformata intr-o oportunitate de a optimiza procesele si de a crea o cultura bazata pe performanta si date.

Sursa foto: Freepik

Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016