Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

​Ghid pentru realizarea de reclame pe Facebook [2018]

Tags: reclame pe facebook, ghid incepator reclame facebook, facebook ads romania, facebook ads 2018, incepator facebook ads

Ghidul nostru pentru Facebook Ads iti va fi la indemana, daca pana acum n-ai realizat nicio campanie pe reteua de socializare. Si, da, chiar functioneaza si merita sa inveti asa ceva, daca vei dori sa fii social media manager sau, de ce nu, sa fii responsabilul din compania ta care se ocupa cu asa ceva.
Peste doua miliarde de persoane fizice folosesc Facebook in fiecare luna, pe cand Instagram a facut un miliard de utilizatori anul acesta. Numerele acestea inseamna ceva pentru orice om, nu doar pentru marketeri. Din 5 minute petrecute pe telefon, unul este pe Facebook sau Instagram. Ba chiar si eu mi-am cumparat mai multe lucruri pentru acasa, dupa ce am vazut anumite ad-uri.

Sa pornim, asadar, in ghidul pentru realizarea de reclame pe Facebook.

Facebook Ads: Ce ar trebui sa stii

Inainte sa poti crea o reclama, trebuie intai sa stabilesti cine este clientul si publicul tau tinta. Daca ai deja un grup stabilit de clienti sau fani, atunci esti gata sa incepi. Daca nu, foloseste statisticile de pe pagina ta de Facebook pentru a identifica cine sunt acestia (da, ai nevoie de o pagina de Facebook pentru a crea reclame).

De pe pagina ta de Facebook, mergi la Statistici si de pe partea stanga selecteaza Persoane. Aici gasesti informatii cu privire la sexul, varsta si domiciliul persoanelor care apreciaza pagina ta. Cu alte cuvinte, date Demografice si de Localizare.

In prima faza a reclamelor, aceste date demografice sunt suficiente. Cand vei fi pregatit, vei putea afla mult mai multe despre clientul tau din Ads Manager (Administrare Reclame), sectiunea Audiente, insa vom vorbi despre acest lucru intr-un articol viitor.

Acum ca stii cine sunt clientii tai, e timpul sa cream niste reclame.

Facebook pune la dispozitie instrumente variate, potrivite pentru fiecare agent de publicitate. Cele mai puternice instrumente sunt Ads Manager si Power Editor, insa pentru inceput si ca sa te familiarizezi cu reclamele, putem incepe cu promovarea unei postari (Boost Post).

Dupa cum probabil ai observat deja, de fiecare data cand postezi ceva pe pagina ta, sub postare exista butonul Promoveaza postarea. 

Poti sa dai click pe el fara probleme. Nu trebuie sa platesti nimic pana cand nu finalizezi toti pasii.

In fereastra care se deschide vei vizualiza ceea ce Facebook numeste o fereastra de Creation Flow. Exista procese de Creation Flow diferite si mult mai complexe, insa aceasta este cea mai simpla si perfecta pentru introducerea in Facebook Ads (statistic, rezultatele sunt mai bune cand folosesti Ads Manager-ul sau Power Editor pentru a creea reclame, insa toate la timpul lor).

Urmatoarea etapa este selectarea Audientei tale, adica persoanelor carora le va fi prezentata reclama.
  • Persoane alese prin tintire
  • Persoane carora le place Pagina ta (sporirea impactului postarii pentru a fi vizualizata de cat mai multi dintre fanii tai)
  • Persoane carora le place Pagina ta si prietenii acestora
  • Pentru acest exercitiu vom selecta Persoane alese prin tintire si vom da click pe Editeaza.

Pe platformele traditionale de publicitate precum reclamele la Radio sau TV, reclamele sunt vizualizate de catre publicul general. Agentii de publicitate nu stiu niciodata daca produsul si reclama sunt intr-adevar vizualizate de catre nisa de audienta relevanta pentru ei. Valoarea Reclamelor de pe Facebook consta in audientele pe care le poti crea si pe care le poti folosi pentru a tinti direct clientii care conteaza pentru tine. O metoda de a face acest lucru este prin intermediul tintirii intereselor.

O explicatie foarte simplificata cu privire la cum functioneaza interesele este urmatoarea: daca apreciezi anumite pagini si interactionezi cu continutul dintr-o anumita categorie, de exemplu fotbal, atunci unul dintre interesele tale este fotbalul. Din punctul de vedere al publicitatii, daca o companie vinde bilete sau articole de fotbal si creeaza reclame in acest sens, ea va selecta fotbalul drept interes si daca restul setarilor sunt corecte, aceste reclame iti vor fi afisate.

In continuare, in noua fereastra care se deschide, vom selecta si tinti audienta noastra. Dupa cum am analizat anterior, din punct de vedere demografic, pentru afacerea mea inventata, ma intereseaza femeile cu varstele cuprinse intre 18 si 44 ani care locuiesc in Bucuresti, Timisoara, Constanta si Cluj.

In casuta de Tintire Detaliata, eu selectez Social Media Marketing, Facebook Ads, Social Media Strategy si Facebook Page Admin. Daca nu sti sigur ce sa alegi, poti selecta Rasfoieste pentru a vizualiza categoriile de interese. Cand ai terminat, da click pe Salveaza.

Audienta reclamei noastre este gata. Trebuie doar sa stabilim bugetul si durata de timp in care vrem ca reclama noastra sa fie activa.

Aici conceptul este simplu: cu cat cheltui mai mult, cu atat mai multe persoane vor vizualiza reclama ta. Asa ca alege o suma care se potriveste cel mai bine bugetului tau si selecteaza cate zile vrei ca reclama sa fie activa.

Odata ce ai terminat si esti confortabil cu ideea de a cheltui niste bani, da click pe butonul Promoveaza. Daca nu vrei sa incepi inca, da click pe Renunta si ia-o de la capat intr-o alta zi.
Autor: Florin P. Amariei


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016