Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fa un test ca sa vezi cat timp pierzi

Tags: management si marketing, organizarea timpului, productivitate

De cate ori nu ti-ai planificat in minte ce ai de facut dupa program? Si de cate ori nu ti-ai propus, inca de dimineata, sa incepi cu cele mai importante sarcini, sa nu dai atentie factorilor care te-ar putea perturba si sa termini odata proiectul inceput de saptamana trecuta?


Dar orele trec, zilele trec si ele una dupa alta, iar in rutina ta nimic nu pare sa se schimbe. Organizarea slaba continua sa isi produca efectele. Nu ai ce sa tai de pe lista asa ca amani totul pentru ziua urmatoare.

Ce-ai spune insa daca ai scrie despre cum ti-ai pierdut timpul? Despre cum, efectiv, ai lasat o ora sau cateva minute sa se piarda pentru ca abia seara sau a doua zi sa-ti dai seama cat timp ai irosit.

Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa notezi, inca de dimineata, toate orele din ziua respectiva, de la 1 la 12 si invers. In fiecare zi, dupa fiecare ora, opreste-te pentru cateva secunde si analizeaza cat de multumit esti de cum ti-ai petrecut ora respectiva. Daca insa ti se pare ca ceva ti-a irosit timpul sau ca o activitate te-a nemultumit, noteaz-o in dreptul orei respective.

  1 -
  2 -
  3 -
  4 -
  5 -
  6 -
  7 - Nimic important in Inbox
  8 -
  9 - Sedinta cu Y nu a dus la niciun rezultat
10 -
11 -
12 - La pranz, aceeasi coada la cantina ca de obicei
  1 -
  2 -
  3 -
....


Vei identifica astfel mult mai usor acele actiuni pe care le faci poate zilnic si care iti ocupa timp in mod inutil. Daca mentii acest exercitiu pe o perioada mai mare de timp, vei vedea ca din instinct vei renunta sau vei inlocui acele puncte care nu faceau decat sa iti iroseasca o ora.

Aceasta tehnica se foloseste in companii si la nivelul unui departament intreg pentru a imbunatati procesul de lucru si pentru a economisi timp, sporind in acelasi timp si productivitatea.

De foarte multe ori, tocmai lucrurile evidente ne scapa din vedere. Dar cand le scriem, cand ne oprim o clipa asupra lor si incercam sa le privim si dintr-o alta perspectiva, observam cum putem schimba o situatie care parea sa nu aiba o solutie atat de simpla.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016