Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Interviurile MarketingPortal.ro – Hedi Hoka: Da totul din tine este piatra de temelie a nevrozei reusitei

Tags: marketingportal, brasov business days, hedi hoka, psihologia afacerii, oameni

Hedi Hoka, Dr. in Psihologie - Leadership si Business Coach, va fi unul dintre vorbitorii din cadrul evenimentului Business Days, care va avea loc la Brasov in data de 28-29 septembrie 2011.
In cadrul activitatii sale de coaching si de consultanta in psihologia afacerii, Hedi Hoka ofera servicii de coaching atat persoanelor fizice, cat si organizatiilor din diferite sectoare. Este un coach experimentat, specializat in comunicare, facilitare si promovarea dezvoltarii si cresterii clientilor sai. 

Hedi este, de asemenea, Directorul Executiv al actualului Consiliu Director al Fundatiei Bethania – un proiect de responsabilitate individuala sociala (ISR) ce vizeaza educatia copiilor.
 
Redactor MK Portal: Ce inseamna psihologia afacerii si cat de importanta este ea?
 
Hedi Hoka: Ceea ce muncim si mai ales felul in care muncim ne determina in mare masura calitatea vietii. Afacerile opereaza cu trei concepte: capital, piata si oameni. Acolo unde exista oameni, psihologia este prezenta. Psihologia afacerii se ocupa cu optimizarea comportamentelor, care sunt prezente in mediul de afaceri, cu scopul de a face acest mediu cat mai placut si cat mai sanatas pentru oameni. Practic, un psiholog specializat pe acest domeniu numit "Psihologia Afacerii" contribuie, prin metodele utilizate, astfel, ca munca sa fie unul dintre cele mai placute si mai satisfacatoare aspecte ale vietii.

De ce este importanta psihologia afacerii? Pentru o afacere buna exista cativa factori importanti: increderea in oameni, parteneriatele, un mediu in care sa simti ca evoluezi, ca te dezvolti ca individ si grup. Antreprenorul trebuie sa castige  devotamentul oamenilor pentru a crea produse sau servicii care sa contribuie la acel "summum bonum", adica "binele principal", fericirea. Stiinta fericirii devine un subiect si o tema de cercetare de actualitate in agenda cercetatorilor. A fi bogat sau a avea bunuri materiale nu te face fericit. Nici nivelul educational, un MBA de exemplu, nu ne face fericiti si mai degraba consolideaza niste deprinderi sau cunostinte mai solide. Intr-adevar, cele enumerate, contribuie la bunastarea noastra, dar nu exista corelatii cu fericirea.

Ceea ce ne face in schimb fericiti sunt: relatii de cuplu stabile, sa traim intr-o tara democratica, sa avem o viata sociala manifesta, religia, sportul, capacitatea de a ne gestiona emotiile negative si abilitatea de a vedea partea buna a lucrurilor. A conduce o afacere cu pasiune, a avea un loc de munca care sa te faca sa te simti ca te inalta contribuie de asemenea la fericirea noastra. 
 
Redactor MK Portal: Ce este "succesul siliconat"?
 
Hedi Hoka: Succesul siliconat este un concept pe care l-am inventat pentru a descrie falsitatea succesului. Din observatiile mele din practica, dar si datele statistice de actualitate, deprimarea sau depresia este din ce in ce mai prezenta in viata unor antreprenori sau manageri care sunt cotatii ca fiind oameni de succes. Intrebarea pe care mi-am adresat-o a fost in felul urmatori: daca poti obtine orice, poti avea succes, poti sa excelezi de ce continua sa fie deprimati?

Alte stari alterate pe care le-am mai observat sunt: starile de anxietate, dureri de spate, chiar si sistemul imuntar pare sa fie afectat, sau alte boli cu componenta psihosomatica si aici includ si obezitatea sau "burtica la barbati". Prin urmare, daca pretul succesului inseamna sanatatea deficitara sau deprimare, nu cred ca este un succes real.

Succesul real inseamna o stare subiectiva de multumire, de fericire, o functionare optima a creierului, un sistem imunitar puternic si o forma fizica buna. Cum ajungem sa avem un "succesul siliconat"? Suntem tot timpul sub presiunea unei reusite: trebuie sa performezi, astfel nu esti bun. Aceasta convingere una din cele mai autodistrugatoare formule utilizate in cultura noastra. "Da totul din tine" este piatra de temelie a nevrozei reusitei. De ce?  Pentru ca, nevroza lui "da maximum din tine" ne poate impiedica sa incercam lucruri noi si sa ne bucuram de viata. Cand totul iti iese bine si ne te simti confortabil, creierul iti da un semnal, ca trebuie sa faci o schimbare. Generarea de neuroni ne face sa fim mai adaptati si mai impliniti. Izvorul fericirii este in minte.

Daca succesul unui manager sau antreprenor se naste din determinare agresiva si orientare excesiva spre obiective, sau din teama de esec, atunci echilibrul emotional este compromis si este in pragul deprimarii sau anxietatii pentru ca stima de sine va fluctua mereu, deoarece va pune semnul egalitatii intre om si performanta: ai performanta buna esti valoros, nu ai performanta buna nu esti valoros. Sfatul meu este sa inceteze sa faca coaching pentru performanta si sa inceapa un coaching pentru a descoperi pasiunea din ei. Fa ce-ti place!
 
Redactor MK Portal: Un angajat sclipitor trebuie sa lucreze neaparat in echipa?
 
Hedi Hoka: Realizarea prin independenta este o trasatura de personalitate si fiecare dintre noi o are la un nivel mai inalt sau mai mic. Cu cat realizarea spre independenta este mai mare, cu atat ne adaptam  mai greu intr-o echipa. Dar echipele trebuie contruite! Acesta este rolul liderului. Daca oamenii sclipitori inseamna cei creativi si inovativi, acestia nu trebuie ingraditi de reguli si proceduri. Daca rezultatul muncii lor este important pentru manager, lasa-i sa creeze asa cum cred ei si lasa-le ocazia sa se afirme.

In schimb, daca rezultatul muncii lor este componenta dintr-un intreg, atunci trebuie sa se adapteze la munca in echipa. Cum se poate face acest lucru? Crestem nivelul de constinetizare si responsabilizare fata de contribuitia lui la rezultatul echipei. Provocator, nu-i asa ?!
 
Daca va inscrieti ACUM AICI pentru a participa la Brasov Business Days , beneficiati de o reducere de 25%.  Nu uitati sa introduceti codul RS25.
 
Autor: Marketingportal


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016