Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Picanterii publicitare: 10 reclame controversate

Tags: reclame, reclame controversate, interzis, publicitate, branduri

In incercarea de a capta atentia si de a ramane in mintea consumatorilor, unii publicitari forteaza limitele acceptabilului, alegand sa socheze. Si o fac intr-o asemenea masura incat reclamele lor sunt nu doar controversate, ci interzise de-a dreptul. Cat de departe se poate merge in publicitate? Haideti sa vedem.
Cand Ford ataca Casa Alba. Politica si reclama nu fac casa buna. Cel putin nu atunci cand aceasta critica deciziile administratiei Obama. Ford a lansat saptamana trecuta un clip publicitar care a generat nenumarate controverse. Asta pentru ca face referire la planurile guvernamentale de sustinere financiara a gigantilor auto americani, precum Chrysler si GM. Reclama „incriminata” pare a fi inregistrarea unei conferinte de presa in care un consumator oarecare explica de ce a ales sa cumpere Ford si nu altceva: „Nu aveam de gand sa cumpar o marca de masina care este sustinuta financiar din fonduri guvernamentale. Am vrut sa cumpar de la un producator care se poate descurca singur.” Asta da apreciere!
Prea mult erotism strica. Creata de Steven Meisel pentru campania din primavara lui 2009, aceasta reclama la jeansi marca Calvin Klein nu a putut fi difuzata pe posturile tv din cauza excesului de senzualitate.
Prejudecati marca J.C. Penny. Ultimul clip publicitar al brandului J.C. Penny pare sa spuna ca atentia barbatilor nu poate fi captata fara a face apel la o prezenta feminina imbracata cat mai sumar.

Dilema unei bulimice. A manca sau a nu manca. Aceasta pare sa fie intrebarea in fata bunatatilor din frigider. Cati gurmanzi ar alege totusi iaurtul Yoplait in defavoarea atat de apetisantei prajituri?
Indecenta se plateste. Printr-un refuz de difuzare. In 2010, ABC a considerat inacceptabila aceasta reclama a Lane Bryant, refuzand sa o difuzeze in timpul show-ului de televiziune „Dancing with the Stars”. De cealalta parte, compania a acuzat postul de televiziune ca a fost intrigat mai degraba de dimensiunile ceva mai generoase ale modelului.
Prea sexy pentru varsta ei. La cei 15 ani ai sai, Brooke Shields a aparut, intr-o ipostaza deloc inocenta, in aceasta reclama din 1981. Brandul vinovat este din nou Calvin Klein.  
Copiii nu ar trebui sa planga. Nici macar in reclame. Problema cu acest clip antifumat este ca lacrimile micutului par reale, atat de reale incat au revoltat o lume intreaga.
Prea „revolutionar”. Glenn Beck, analist politic si moderator de televiziune american, a caracterizat aceasta reclama ca fiind socanta, criticand-o pentru faptul ca glorifica miscarile revolutionare. Din acest motiv, el a renuntat sa mai poate marca Levis.      
Obsesii interzise. Eva Mendes, nud, vorbind despre dragoste, nebunie si obsesii. Totul sub sigla Calvin Klein. O reclama interzisa pe posturile de televiziune americane.
Violenta domestica nu este comerciala. Un salon de coafura din Edmonton, Canada, a creat un val de indignare dupa ce a postat pe Facebook o reclama cu o femeie avand ochiul invinetit, de-asupra careia troneaza mesajul "Look good is all you do" (Sa arati bine este tot ce te intereseaza).

 
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 4 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 05-Oct-2011 21:58:10
Publicitarii , la munca . Ceea ce faceti voi nu e demn de o fiinta umana . Incercati sa va cistigati piinea onorabil , moral . In agricultura de exemplu.

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016