Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Cum poate un brand sa le vorbeasca atat femeilor, cat si barbatilor

Tags: brand, dove, unilever, axe, femei, barbati

Din ce in ce mai multe companii isi extind brandurile axate traditional pe un singur gen pentru a atrage si cealalta jumatate. Desi pare improbabil ca un brand sa le vorbeasca ambelor sexe dupa ce s-a focalizat multa vreme pe unul singur, exista cateva branduri care au reusit acest lucru. Altele cauta inca drumul corect.
Dove, brandul  traditional axat pe frumusetea femeilor adevarate, si-a extins preocuparea la sfarsitul anului 2009 si asupra barbatilor. In momentul de fata, Dove este unul dintre cele mai cautate branduri din Statele Unite, atat de barbati, cat si de femei, al patrulea de fapt. Aceasta a fost o extindere unica de brand si a iscat nenumarate discutii privind evolutia ulterioara a lui Dove si posibila alienare a publicului feminin. Conform Unilever, saltul s-a bazat pe interesul din ce in ce mai crescut al barbatilor fata de propriul aspect si pe faptul ca 51% dintre ei foloseau deja produsele de ingrijire a pielii dedicate femeilor, caci le gaseau la dus, la indemana.opiniile consumatorilor si rezultatele financiare ne arata ca a fost o miscare isteata.



Cum a reusit Dove sa faca tranzitia de la un brand dedicat exclusiv femeilor sa rezonezeze si in inimile barbatilor? Raspunsul este ca a facut ideea de infrumusetare a pielii sa fie atractiva si targetului masculin. Compania a lansat mesaje semnificative de intarire a stimei de sine adecvate fiecarui target: frumuseatea reala in cazul femeilor si acceptarea propriei persoane in al barbatilor.
 
Interesant este ca Unilever a luat de urechi un alt brand focalizat exclusiv pe consumatorii de un singur sex, Axe (in SUA si in alte tari) si Lynx (in Marea Britanie) si l-a indreptat in directia opusa. Brandul Axe a ajuns in varf, dupa ce a promovat vreme indelungata spray-ul care face din orice adolescent tocilar un barbat cu un real succes la femei. Acum insa isi schimba grupul tinta si se orienteaza si spre femei.
Noul parfum de la Axe, Anarchy, se vrea o aroma unisex care le promite tuturor ca vor atrage indubitabil partenerul de sex opus dorit. 

Poate compania si-a dat seama ca are putini fani femei. Acum insa, aproape 25% din cei 2,6 milioane de fani pe pagina de Facebook din SUA a Axe sunt femei. De la lansarea parfumului Anarchy, din ce in ce mai multe femei au o parere pozitiva despre brand (de fapt, nivelul de perceptie pozitiva aproape s-a dublat, conform YouGov BrandIndex).



Miscarea nu este una complet noua. Ganditi-va la Levi’s si Gillette care au produse pentru ambele sexe, dar sunt putine branduri ale caror venituri provin in proportii egale de la cele doua tipuri de consumatori. 

Daca brandul vostru vrea sa intre in topul celor care se pot adresa cu succes ambelor sexe, va oferim cateva sfaturi utile:

- Asigurati-va ca identificati corect nevoia consumatorului, prezentand apoi rapid oportunitatea de achizitionare a unui remediu; 

- Ca in cazul oricarui branding sau al oricarei pozitionari, analizati in profunzime piata si asigurati-va ca ati inteles ce o mana in lupta;

- Asemeni lui Dove, stabiliti daca exista o motivatie comuna care poate astupa fanta dintre receptarea semnificatiei brandului din partea ambelor targeturi. 

- In cele din urma, chiar daca doriti sa adunati puncte, nu va indepartati clientii loiali. Ganditi-va la impactul mesajului extinderii. 
 
 

Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0