Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Marketing de milioane de euro intr-o singura noapte? Black Friday la romani

Tags: marketing, black friday, emag, flanco, vinerea neagra, reduceri

Saptamana trecuta tocmai povesteam despre noul magazin Apple care urma sa fie deschis la New York si aminteam, in treacat, despre ce inseamna Black Friday pentru americani. Cu mare tam-tam, aceasta "Vinere neagra" deschide oficial sezonul cumparaturilor de Craciun!
Pentru prima oara, magazinele din Romania au preluat si ele acest model, iar retailerii mari precum eMag sau Flanco s-au batut cu pumnii in piept inca de la primele ore ale diminetii cand site-urile cazusera, dar cand vanzarile continuau sa creasca mai ceva ca la americani.

Desigur, putem spune ca retailerul eMag anticipase deja faptul ca serverul o sa cada, altfel cu greu am putea explica pisica neagra pregatita din timp care aparea pe site si care ne anunta ca, din cauza numarului prea mare de clienti, site-ul nu mai functioneaza.

In acest timp, chiar daca nu mai puteai comanda online, vanzarile cresteau si au ajuns pana la aproximativ 4 milioane de euro in jurul pranzului, asa cum se vehicula deja in presa in ziua respectiva. E drept ca romanii au cumparat. Chiar si o reducere de 20% invelita in marketingul frumos al americanilor si "imprumutat" de romani fara absolut nicio legatura, relevanta sau fond (trebuie sa recunoastem insa motivatia), ii poate face pe unii sa isi piarda capul de atata entuziasm si sa uite ca, la urma urmei, nu au nevoie de o masina de facut espresso.

Ca a fost sau nu o afacere buna pentru cei care s-au imbulzit in ziua respectiva in magazine, ramane de vazut ulterior, prin comparatia cu preturile altor magazine care nu au facut niciun fel de tam-tam pe seama unei zile de care, pana nu demult, prea putini cetateni auzisera.

Cert este ca euforia reducerilor fabuloase o sa ne atraga multi ani de-acum inainte si ca orice retailer care va miza pe astfel de oferte poate fi sigur ca nu da gres. Intr-o tara care inca incearca sa stearga sechelele unei perioade in care libertatea de a cumpara nu se intindea peste raioane atat de vaste, marketingul ambalat in discount-uri spectaculoase este inca in fasa. Ne asteapta si pe noi zile in care vom sta cu sutele la cozi pentru a prinde reduceri, in care ne vom bate ca americanii inainte de a invada Wal Mart, dar abia atunci cand piata va fi pregatita pentru asa ceva si cand oferta va face cu adevarat fata unei astfel de cereri.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0