Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Te poti baza pe AI pentru strategia PPC? Ce arata testele recente
Tags: inteligenta artificiala, gen ai, ppc
WordStream, platforma americana cunoscuta pentru expertiza in publicitatea online, a testat cat de fiabile sunt cele mai populare modele de inteligenta artificiala (AI) in oferirea de sfaturi utile despre publicitatea Google Ads si despre promovarea afacerilor prin intermediul reclamelor PPC (pay-per-click).
WordStream, platforma americana cunoscuta pentru expertiza in publicitatea online, a testat cat de fiabile sunt cele mai populare modele de inteligenta artificiala (AI) in oferirea de sfaturi utile despre publicitatea Google Ads si despre promovarea afacerilor prin intermediul reclamelor PPC (pay-per-click).
A pus la incercare instrumentele AI cu acelasi set de intrebari despre Google Ads si strategii PPC. Rezultatul? Niciun instrument nu este infailibil, dar unele au oferit raspunsuri ingrijorator de gresite.
Cum s-a desfasurat experimentul?
WordStream a testat cele mai populare 5 instrumente de inteligenta artificiala – ChatGPT, Google AI Overviews (AIO), Perplexity, Google Gemini si Meta AI – adresandu-le aceleasi 45 de intrebari despre cele mai bune practici PPC, despre politica Google Ads, capabilitati specifice platformei si tendinte recente din industrie.
Printre intrebarile adresate se regasesc:
- Ce politica Google Ads incalca acest anunt?
- Cum afecteaza prezentarile generale bazate pe inteligenta artificiala performanta Google Ads?
- Ce strategii de licitare Google Ads sunt disponibile in 2025?
- Cum imi imbunatatesc scorul de calitate?
- Care sunt cele mai scumpe cuvinte-cheie/industrii in PPC?
Rezultate: 1 din 5 raspunsuri este gresit
Aproximativ 20% din toate cele 225 de raspunsuri generate de inteligenta artificiala au fost gresite. Iata defalcarea acuratetii in functie de instrument:
- 26% din raspunsurile AI Overviews au fost gresite
- 22% din raspunsurile ChatGPT au fost gresite
- 20% din raspunsurile Meta AI au fost gresite
- 13% din raspunsurile Perplexity au fost gresite
- 6% din raspunsurile Google Gemini au fost gresite.
Prezentarile generale de la AIO au avut cel mai mare numar de raspunsuri gresite, cu 12 raspunsuri eronate la cele 45 de intrebari adresate. Acest lucru este ingrijorator, avand in vedere ca raspunsurile generale ale Google AI Overviews apar din ce in ce mai des in prima pagina a motorului de cautare, fiind prezente in 55% din cautari. Desi utilizatorii tind sa aiba incredere in aceste raspunsuri generate de AI, este evident ca raspunsurile generate de AIO ar trebui tratate cu mai mult scepticism.
Google Gemini, cea mai precisa sursa AI in PPC
Gemini a fost cel mai precis in raspunsurile oferite, gresind la doar 3 din cele 45 de intrebari.
Recomandarile PPC oferite de Meta AI au fost mai potrivite pentru Facebook Ads decat pentru Google Ads, Meta AI neputand analiza complet si cu exactitate rezultatele campaniilor Google Ads.
Raspunsurile ChatGPT la intrebarile despre strategia PPC au fost putin prea elegante, ocolind prezentarea unor rezultate ca fiind slabe.
Din analiza WordStream reiese si ca 4 dintre cele 5 instrumente AI nu au putut oferi recomandari de cuvinte-cheie de calitate. Utilizarea inteligentei artificiale nu este recomandata, de obicei, pentru cercetarea cuvintelor-cheie, aceasta putand fi utila cel mult pentru filtrarea listelor existente sau pentru brainstormingul initial.
Meta AI si AIO au fost singurele instrumente cu informatii invechite despre structura conturilor Google Ads, in timp ce Gemini si Perplexity au livrat cele mai precise date despre costuri si performanta Google Ads.
ChatGPT a fost singurul instrument care s-a autopromovat, mentionandu-se pe sine ca optiune pentru suport PPC.
Ce retinem din testul WordStream
Studiul WordStream demonstreaza ca niciun instrument de inteligenta artificiala nu este 100% precis cand vine vorba de sfaturi, strategii si informatii legate de PPC. Daca pui aceeasi intrebare catre instrumente diferite, fiecare iti va oferi un alt raspuns.
Prin urmare, asigura-te ca verifici mereu informatiile obtinute de la AI si ca folosesti surse de incredere, mai ales cand iei decizii importante pentru bugetul tau de publicitate.
Inteligenta artificiala poate eficientiza diverse fluxuri de lucru, dar alege sa nu te bazezi in totalitate pe ea, pentru ca nu este inca pregatita sa inlocuiasca expertiza umana in marketing.
Sursa foto: freepik.com
Autor: MarketingPortal.ro
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.