Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cat de mult conteaza rata de click a reclamelor online?

Tags: rata de click, clickthrough rate, reclame online, rata de conversie, corelatie

Putin spre deloc. Sau cel putin asa arata datele unui studiu efectuat recent asupra corelatiei existente intre rata de click si rata de conversie a reclamelor display online. Iar asta nu inseamna ca acest indicator de performanta a publicitatii online este aproape inutil.
Rata de click sau CTR (ClickThrough Rate) este o modalitate de masurare a succesului unei campanii de publicitate online si reprezinta numarul de click-uri efectuate pe o reclama, impartit la numarul de aparitii ale anuntului (afisari), rezultatul fiind exprimat in procente. De exemplu, daca o reclama a fost afisata de 100 de ori si a primit un singur click, CTR-ul va fi 1%. In schimb, rata de conversie se refera la numarul de vizite de pe site finalizate cu o vanzare, un telefon sau completarea unui formularul de contact de pe site.

Vreme de noua luni, Pretarget a analizat peste 260 milioane de afisari ale reclamelor provenite de la 18 advertiseri si a luat in calcul ca rata de conversie nu doar rezultatele finalizate cu o vanzare, ci si completarea unui formular online sau downlodarea unui program. Astfel, s-a constatat ca asa-numitul coeficient de corelatie Pearson dintre rata de click si rata de conversie este de 0.01 (“0” ilustrand inexistenta oricarei corelatii, iar “1.0” cea mai puternica corelatie posibila), cea mai mica corelatie dintre toate masuratorile efectuate in cadrul studiului.

Studiul a mai relevat si faptul ca exista o corelatie de 0.49 intre plimbarea cursorului deasupra unei reclame online (ad hover) si interactiunea efectiva cu aceasta.

O corelatie mai slaba, insa importanta, a fost constatata si intre afisarile vizualizate si rata de conversie, acestea avand un coeficient Pearson de 0.35.

Concluzia? Determinarea succesului unei campanii publicitare online in functie de rata de click este irelevanta, iar cei care cauta un indicator al succesului online ar face mai bine sa isi indrepte atentia catre numarul de afisari vizualizate. 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Claudiu 08-Iun-2012 15:17:04
Total dezacord cu concluzia.

Conversii in online fara clickuri nu se intampla. Este genul de articol pe care publisherii fara conversii il vor publica la nesfarsit, pentru a scuza lipsa lor de performanta.

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016