Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce tip de bannere online sunt mai eficiente

Tags: bannere online, eficienta bannere, studiu admonitor, click banner

In ciuda aparentelor, frecventa de utilizare a unui anumit tip de banner nu are nicio legatura cu eficienta sa. Cu alte cuvinte cele mai folosite bannere nu beneficiaza neaparat si de cele mai multe click-uri.
Astfel, cele mai folosite tipuri de bannere sunt bannerele standard (94,2 % dintre campanii) cu o rata de click medie de 0,2 %, urmate de bannerele interstitiale (19,4%) cu o rata de click medie de 1,42%. In schimb, bannerele de tip Preroll, au cea mai mare eficienta, avand o rata de click medie de 7,09%, cu toate ca ponderea campaniilor care folosesc acest tip de bannere este de doar 2,1 %, se arata in raportul AdMonitor, realizat de Gemius. Raportul cuprinde date despre formatele de publicitate online de top si principalele sectoare promovate online pe pietele din Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, Romania, Serbia si Slovacia.

In ceea ce priveste numarul de afisari, cele mai promovate sectoare sunt Financiar, Asigurari si Brokeraj, Auto si Telecomunicatii. Cehia are cea mai mare rata de afisari pentru "Financiar, Asigurari, Brokeraj" (42,5% din numarul total de afisari), sector care inregistreaza si cea mai mica rata de click.

Desi bannerele traditionale inca domina majoritatea planurilor de media (in majoritatea tarilor analizate, mai mult de 90% din planuri), rolul bannerelor de rich media creste considerabil. Aceasta tendinta este vizibila in Polonia, unde rata campaniilor care folosesc bannere obisnuite a scazut de la 86% la 55,8%, cu o crestere simultana a ponderei formatelor publicitare precum Preroll (25,5%), Toplayer (20,7%), Wideboard (14,9%) si a altor tipuri de bannere interactive.

Dintre tarile analizate, in prima jumatate a anului Polonia s-a situat pe primul loc cu cea mai mare medie de CTR (0,62%), urmata de Slovacia (0.56%). La polul opus se afla Serbia care are cel mai scazut rezultat de CTR (0,15%).

In sectorul "Culinar" cel mai mare numar de click-uri il au reclamele din Cehia, Letonia si Ungaria. In sectorul "Imbracaminte si incaltaminte" cel mai mare numar de click-uri s-a inregistrat in Serbia si Croatia, iar "Ingrijire personala si igiena" are cel mai mare numar de click-uri in Bulgaria. Sectorul "Telecomunicatii" are cea mai mare rata de click-uri in Slovacia si Lituania si cea mai mica rata de click in Croatia, Cehia si Ungaria. Sectorul de "Timp liber" care se bucura de rezultate bune in Polonia si Romania, este unul dintre cele mai putin accesate in tari precum Bulgaria, Croatia, Cehia, Letonia, Serbia si Slovacia.

Populare din punct de vedere al numarului de afisari si al numarului de click-uri sunt sectoarele "Telecomunicatii" – in Slovacia, "Timp Liber" – in Romania, "Ingrijire personala" - in Bulgaria. Cel mai mic numar de afisari si cel mai scazut CTR le au sectoarele "Imobiliare" - in Polonia si Ungaria, "Produse pentru casa" – in Lituania, "Timp liber" – in Slovacia si "Media, Carti, CD-uri & DVD-uri" – in Letonia.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016