Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studiu: Utilizatorii Google evita clickurile cand vad un rezumat AI. Cum le este influentat comportamentul
Tags: google, ai overviews, aio, inteligenta artificiala
Contrar asteptarilor, un studiu recent arata ca utilizatorii Google sunt mai putin predispusi sa dea click pe linkuri atunci cand in pagina de rezultate apare un rezumat generat de inteligenta artificiala (AI).
Contrar asteptarilor, un studiu recent arata ca utilizatorii Google sunt mai putin predispusi sa dea click pe linkuri atunci cand in pagina de rezultate apare un rezumat generat de inteligenta artificiala (AI).
🔗 Rezultatele cercetarii arata ca, in aceste cazuri, utilizatorii au fost mai putin inclinati sa acceseze linkurile afisate, comparativ cu situatiile in care nu era prezent un rezumat AI.
Mai mult, in cautarile cu rezumate generate de inteligenta artificiala, sursele citate au fost accesate foarte rar. Mai exact, doar 1% dintre utilizatorii care au intalnit un rezumat bazat pe inteligenta artificiala au dat click pe linkul catre pagina pe care Google o rezuma, se arata in raport.
Cum functioneaza Google AI Overviews
Functia „AI Overviews” (AIO), lansata de Google in mai 2024, ofera utilizatorilor un rezumat generat de inteligenta artificiala (AI), afisat in partea de sus a paginii de rezultate ale motorului de cautare. Aceasta functionalitate a fost extinsa treptat in mai multe tari si este deja disponibila pentru milioane de utilizatori din intreaga lume, inclusiv Romania.
🔎 Desi, initial, au existat temeri ca rezumatele generate de AI ar putea reduce traficul catre site-uri prin diminuarea vizibilitatii rezultatelor clasice din Google Search, datele sugereaza ca utilizatorii nu interactioneaza frecvent cu aceste rezumate si continua sa acceseze linkurile traditionale – chiar daca acestea apar mai jos in pagina.
Cum afecteaza rezumatele AI din Google traficul organic
1️⃣ Clickurile scad in prezenta unui rezumat AI
Utilizatorii Google care intalnesc un rezumat generat de inteligenta artificiala sunt mai putin predispusi sa acceseze linkurile fata de cei care nu vad astfel de rezumate. In cazul paginilor cu un rezumat AI, utilizatorii au dat click pe un rezultat traditional in doar 8% din vizite. In schimb, pe paginile fara rezumat AI, rata de click aproape s-a dublat, ajungand la 15%.
Interactiunea directa cu rezumatele AI este extrem de redusa: doar 1% din totalul vizitelor pe paginile cu rezumate au dus la click pe un link din interiorul rezumatului.

Sursa foto: pewresearch.org
2️⃣ Utilizatorii inchid mai repede sesiunea de cautare cand vad un rezumat AI
Utilizatorii sunt mai predispusi sa isi incheie complet sesiunea de navigare dupa ce viziteaza o pagina de rezultate Google care include un rezumat AI, comparativ cu paginile ce contin doar rezultate traditionale. Acest comportament a fost observat in 26% din cazurile in care a fost afisat un rezumat AI, fata de 16% in lipsa acestuia.
In general, indiferent daca era prezent un rezumat generat de AI sau nu, majoritatea cautarilor analizate au dus fie la navigare suplimentara in cadrul Google, fie la inchiderea paginii fara accesarea vreunui link din rezultate. Aproximativ doua treimi din cautari s-au incheiat astfel.
3️⃣ Ce surse apar cel mai des citate in rezumatele AI si rezultatele standard
Wikipedia, YouTube si Reddit apar cel mai frecvent ca surse atat in rezumatele AI, cat si in rezultatele clasice ale cautarii pe Google. Impreuna, aceste trei site-uri au reprezentat 15% din sursele citate in rezumatele AI analizate si 17% din cele din rezultatele traditionale.
Linkurile catre Wikipedia sunt mai frecvente in rezumatele AI, in timp ce YouTube apare mai ales in rezultatele standard.
In plus, site-urile guvernamentale (.gov) sunt mai des citate in rezumatele generate de AI (6%) decat in cautarile standard (2%). Proportia linkurilor catre site-uri de stiri este similara in ambele cazuri – 5%.
4️⃣ Cat de des apar rezumatele AI si cat de lungi sunt
Aproximativ una din cinci cautari efectuate pe Google a inclus un rezumat generat de inteligenta artificiala, mai exact 18% din totalul cautarilor analizate. Majoritatea acestor rezumate (88%) au citat cel putin trei surse, in timp ce doar 1% a inclus o singura sursa.
Lungimea unui rezumat tipic al AI (mediu) a fost de 67 de cuvinte, insa variatiile au fost semnificative: cel mai scurt avea doar 7 cuvinte, iar cel mai lung ajungea la 369.
5️⃣ Ce tipuri de cautari declanseaza mai des rezumate AI
Cautarile mai lungi, care contin intrebari sau propozitii complete, sunt mai susceptibile sa declanseze aparitia unui rezumat AI. Doar 8% dintre cautarile formate din unul sau doua cuvinte au dus la un rezumat, insa procentul creste la 53% pentru cele cu zece cuvinte sau mai multe.
De asemenea, 60% dintre interogarile care incepeau cu termeni precum „cine”, „ce”, „cand” sau „de ce” au generat un rezumat AI. Cautarile formulate ca propozitii complete (care includ un substantiv si un verb) au produs un rezumat in 36% din cazuri.
Desi AI Overviews introduce un mod diferit de a accesa informatiile in Google Search, datele arata ca utilizatorii raman reticenti in a interactiona cu aceste rezumate generate de AI si prefera, in continuare, sa acceseze linkurile traditionale. Impactul asupra traficului web si modului in care oamenii navigheaza online ramane in centrul atentiei, in timp ce beneficiile si riscurile inteligentei artificiale continua sa fie dezbatute.
📄Citeste si: Te poti baza pe AI pentru strategia PPC? Ce arata testele recente
Sursa foto: freepik.com
Autor: MarketingPortal.ro
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
Articole similare
Ultimele articole
Mai multe articole despre google
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.