Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inbox-ul iti poate fi prieten, nu dusman

Tags: management, inbox, timp, productivitate

Indiferent ce job ai, daca trebuie sa lucrezi la calculator, atunci email-ul va constitui o parte importanta a zilei tale. Este una din certitudinile vietii. In fiecare zi vor fi intrari noi in inbox pe care trebuie sa le citesti si carora trebuie sa le raspunzi imediat.
Asta se traduce in mult timp alocat jonglarii intre sarcinile curente si email, ceea ce-ti scade concentrarea si te face mai putin productiv.
 
Exista insa cateva modalitati care sa te ajute sa administrezi mai bine inbox-ul.
 
Asigura-te ca email-ul nu este prioritatea ta numarul unu
Poate fi depresiv ca luni la prima ora sa-ti deschizi inbox-ul si sa vezi foarte multe scrisori necitite. Daca incepi ziua asa, te vei seta negativ pentru tot restul ei. Chiar daca numai scanezi lista, aceasta ti se va imprima in minte. Oricum va trebui sa raspunzi emal-urilor si vei avea mult de munca, de ce sa te prost dispui dis-de-dimineata?
 
Ce este important si ce are prioritate sunt doua mancaruri de peste diferite. Chiar daca ai 20 de emailuri necitite in inbox, nu inseamna ca trebuie sa le raspunzi imediat. Exista si exceptii, bineinteles.
 
Clasifica-ti emal-urile
In anumite cazuri, poti sa etichetezi unele email-uri ca importante, dar poti sa faci si pasul urmator, creand categorii. Creeaza un grup daca vei avea "carne" cu care sa-l umpli, altfel prea multe etichete sunt de rau augur. Cand primesti un email nou, muta-l in folder-ul adecvat, pentru a putea citi emal-urile cu adevarat importante cat mai repede.
 
In Gmail ai si simbolul steluta. Exista 12 simboluri diferite pe care le poti folosi pentru a indosaria emal-urile.
 
Aloca-ti timp pentru a raspunde la email-uri
Unul din cele mai rele lucruri legate de email este ca e intotdeauna deschis si, de fiecare data cand primesti ceva nou, esti tentat sa raspunzi. Iti rupi concentrarea asa, deci e mai bine sa stabilesti un interval orar in care sa te ocupi numai de asta.
 
Sterge, sterge, sterge
Avem mintea setata sa pastram email-uri, pentru ca, cine stie, poate le mai folosim candva. In orice caz, doar jumatate din ce primim se dovedeste a fi relevant si vom folosi mai tarziu chiar mai putin de atat. E bine sa stergi emal-uri mai ales daca ai multe cu atasament, caci acestea iti incarca spatiul de depozitare.
 
Inchide alerta de email nou
Toate retelele de socializare te intreaba daca vrei sa primesti email de notificare cand se intampla ceva pe contul tau. Vei primi multe din astea, asa ca vei ajunge rapid sa fii scos din minti.
 
Debifeaza toate notificarile, pentru ca inbox-ul tau sa fie mai curat si mai linistit.
 
 sursa foto: www.sxc.hu
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016