Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ai gresit. Ce faci mai departe?

Tags: greseala, leadership, scuze, bani

Cu totii gresim. Ceea ce facem dupa face insa diferenta intre un simplu "Vai!"si un esec istoric. Este vorba despre cateva trucuri simple, la indemana oricui.
1. Asculta. Persoana pe care o dezamagesti poate are nevoie sa-si spuna pasul. Ascult-o. Nu-ti fabrica scuze. Nu intrerupe. Nici macar nu incerca sa raspunzi imediat. asculta. Daca exista vreo posibilitate sa repri lucruri o vei afla acum, asa ca fii atent.

2. Asuma-ti responsabilitatea. Tu sau cineva din echipa ta ati gresit. Nu e timpul sa arati cu degetul. Fanii filmului Pixar Viata unui gandac stiu ca prima regula de leadership via Hopper este: Totul e din vina ta. Asumarea responsabilitatii este singurul lucru pe care-l poti face inainte de a remedia situatia. Asigura-te ca persoana pe care ai dezamagit-o stie ca intelegi ca greseala este a ta.

3. Pocaieste-te. In lumea afacerilor, cea mai buna intrebare este: Vrei sa ai dreptate sau sa faci bani? Daca o persoana este convinsa ca i s-a facut o nedreptate, nimic nu-i va schimba starea de spirit. Poti sa fii furios. Poti sa fii jenat. Dar trebuie sa-i arati celui pe care l-ai dezamagit ca esti pocait si umil. Orice altceva nu va pune miere pe rana.

4. Ofera compensatii. Poti sa te oferi sa repari problema sau sa propui idei valide care sa peticeasca situatia. Daca persoana in cauza doreste o scrisoare oficiala, ofera-le una semnata de directorul general. Daca vrea o reducere, nu da inapoi si mai adauga si un cadou surpriza. Acets element extra poate intari relatia vaostra pe termen lung.
Trebuie insa sa fii atent sa nu lasi pe nimeni sa profite de situatie. Exista suficinti ticalosi carora nu trebuie sa le dai ce cer, daca acest lucru este neindicat. 

5. Fii atent. Numai pentru ca ai oferit compensatii, nu te gandi ca lucrurile au intrat pe fagasul normal. Pana nu primesti un semnal clar ca totul e in regula, stai in coltul acuzatilor. In orice caz, ai grija sa-i pronunti sau sa-i scrii numele corect.

6. Invata-ti lectia. Greselile pe care le faci sa fie unele proaspete. Suntem oameni, asa ca vom gresi mereu. Un lider adevarat invata din greseli si foloseste experientele prin care trece pentru a se schimba. Daca intelegi bine care sunt consecintele greselii tale, exista mult mai multe sanse sa nu o mai repeti.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Traian 06-Apr-2012 18:16:55
Interesant articol, felicitari !

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016