Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pentru a marketa cu succes, clientul tau nu poate fi 'oricine'

Tags: marketing, despre marketing, targetare, audienta target, femei

Fiecare afacere trebuie sa-si suflece manecile si sa se apuce de marketing si, din nefericire, acesta este aproape ultimul lucru care ajunge sa fie bifat. Ne referim la marketing ca la cine, ce, unde, cand, de ce si cum interactioneaza organizatia ta cu altii, pentru a atinge obiectivele afacerii.
Nu, nu trebuie sa targetezi pe toata lumea.
 
Gandeste-te la afacerea cu adidasi. Este o piata foarte larga. Toata lumea are nevoie de cate o pereche, asa-i? Dar cele mai de succes companii stiu mai bine cum sta treaba. Ele se concentreaza pe tinte specifice.
 
Sa ne uitam un pic la site-ul Nike. Totul se refera la fitness, sporturi si dorinta de a castiga. Converse, pe de alta parte, are in vedere atitudinea, impunerea propriei identitati. Dupa cum spune reclama lor „Pantofii sunt plictisitori. Tenesii sunt emblematici”. Chiar daca toata lumea are nevoie de tenesi, aceste companii stiu exact care anume merge cu nevoile noastre personale, fie ca suntem competitivi, fie la moda.
 
Targeteaza mai mult chiar decat jucatorii cu bugete mari, ca Nike.
 
Indiferent de ce produs vinzi sau de ce serviciu livrezi, un marketing mai targetat iti aduce profit mai mare. Targetarea unei audiente specifice te aduce in fata ei mai des, mai ales daca folosesti mesaje care le ajunge la suflet. Daca incerci sa fii orice pentru toata lumea, mesajul tau devine vag si cu mai putin impact. 
 
Cu cat iti definesti mai bine audienta din punct de vedere demografic – varsta, sex, venit pe familie, dar si psihografic – atitudini, tendinte si preferinte, cu atat vorbesti mai direct cu audienta. Cheia succesului este sa detii o cota parte din mintea pietii.
 
Cine este clientul tau ideal?
 
Iata doua metode sa identifici piata tinta.
 
In ultimii 10 ani, este in trend sa creezi alter-ego-ul cumparatorului, adica un personaj care reprezinta clientul sau cumparatorul target. Daca ai o persoana fictionala pe care o cheama Ioana sau Ion, cu dorinte si nevoi specifice, iti va fi mai usor sa elaborezi campanii de marketing la care acesti clienti ideali vor si raspunde. Acest rezultat se obtine prin multa munca de cercetare in randul consumatorilor actuali. Unii cred ca acest proces este valoros. Dar implica timp si bani, pe care poate nu-i ai.
 
In al doilea rand, gandeste-te la cei mai buni clienti ai tai, la cei mai profitabili clienti sau la actionarii cei mai de incredere. Apoi intreaba-te: Cine a cumparat si s-a mai intors la tine si a doua oara? Ce client a fost cel mai profitabil sau si-a trimis si prietenii la tine? Ce actionar ti-a pus pe tava ceea ce altii au refuzat?
 
Uita-te apoi la aceste persoane si afla cine sunt pentru a gasi mai multe ca ele: Sunt femei sau barbati? Ce varste au? Casatoriti sau nu? Care le este nivelul de studii? Ce meserie au? Sunt optimisti, realisti etc.? cum se distreaza? De ce sunt interesati? De ce fac afaceri cu tine? Cum iti descriu ei compania?
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016