Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Secretele unei prezentari de succes

Tags: succes, oameni, piata, discurs

Un public in extaz. Oameni care tanjesc sa asculte fiecare cuvintel, sa sara din scaune si sa aplaude in delir. Acesta este visul tuturor vorbitorilor. Nu toti isi implinesc insa acest deziderat
Sunt multe provocari care trebuie depasite. Umbla vorba ca exista doua momente in viata in care suntem cu adevarat singuri: cand tinem un discurs si cand murim. De multe ori, ne e mai teama de primul decat de al doilea. 
 
Nu este niciodata usor sa vorbesti in fata mai multor oameni. Pe langa o pregatire temeinica in domeniul in care vrei sa te afirmi, iti mai trebuie ceva: carisma si curaj.
 
O prezentare de succes poate fi cheia dezvoltarii personale, dar si a sustinerii si promovarii mesajului unei companii. Nu are niciun rost sa ne dam de ceasul mortii. Mult mai indicat este sa ne pregatim, pentru ca lucrurile sa se desfasoare firesc.
 
De ce avem nevoie?
 
1. Cunoasterea audientei. Trebuie sa intelegem ce tip de audienta va participa la intalnire, care este limba pe care o vorbesc, domeniul in care activeaza. O audienta mixta are asteptari si nevoi diferite fata de una formata numai din femei, de exemplu. 
 
2. Implicarea audientei. Un vorbitor bun are un discurs care provoaca, dar si inspira. In plus, putem folosi filmulete, prezentari Power Point, planse, orice este necesar pentru a ne face intelesi. 
 
O gluma bine plasata poate destinde atmosfera si readuce atentia publicului spre vorbitor.
 
3. Trageti concluziile necesare, pentru a unifica partile prezentarii. Finalul este foarte important, fiindca audienta trebuie sa fie rasplatita pentru timpul pe care l-a dedicat ascultarii. Acum este si momentul cand este imperios necesar ca totul sa capete sens, daca asta nu s-a intamplat deja. 
 
Sa nu uitam de sesiunea de intrebari si raspunsuri, pentru intrebarile la care, poate, nu vreti sa raspundeti.
 
Business Insider o drept exemplu de vorbitor excelent pe Rebecca MacDonald. Nascuta in fosta Yugoslavie si mutata in Canada, ea a reusit, datorita calitatilor sale, sa ajunga presedinte al Just Energy, companie energetica cu o valoare ce se ridica la 2,3 miliarde de dolari.  In final, prezentam cateva fraze pe care sigur le-ati fi notat, daca ati fi participat la una dintre prezentarile ei:
 
"Nimeni nu a ajuns in lumea mare a afacerilor fara sa inceapa de jos".
 
"Plateste-ti intotdeauna furnizorii, chiar daca nu ai bani sa treci strada".
 
"Am facut multe greseli, dar niciodata aceeasi greseala de doua ori".
 
"Inconjoara-te de oameni destepti".
 
"Ador sa-i angajez pe cei mai buni si sa-i platesc mai mult decat oferta pietei".
 
"Nu-i rog niciodata pe ceilalti sa faca ceva ce eu insami nu as fi in stare sa fac".
 
"Daca Rebecca MacDonald poate, oricine poate".
 
"Credeam ca un milion de dolari e o avere, ca 10 milioane sunt o avere, ca 100 de milioane sunt o avere, ca un miliard e culmea bogatiei. Acum vreau sa ating pragul de 10 miliarde de dolari". 

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0