Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Solutii pentru unificarea strategiilor de SEO si SEM

Tags: sem, seo, publicitate, marketing, bani

Desi este inradacinata practica de aplicare a doua strategii distincte, una de SEO si alta de SEM, lumea marketingului trebuie sa constientizeze faptul ca acestea nu sunt doua discipline distincte, ci doua fete ale aceleiasi monede, programe complementare care, administrate corect, pot sa-si foloseasca reciproc avantajele si sa creasca rata de conversie.
Informatiile obtinute la cumpararea unei reclame pay per click (PPC) pot influenta pozitiv initiativele SEO, in timp ce cautarile organice si datele privind clic-urile pot si ar trebui sa influenteze licitarea de cuvinte cheie.
 
Iata cativa pasi practici pentru a realiza acest lucru.

1. Identificati zonele de suprapunere.
 
Primul pas in combinarea programelor de SEO si de SEM este de a identifica unde se suprapun programele, unde nu o fac si unde ar trebui s-o faca. Programele de publicitate de cautare platita nu pot avea succes fara clasificarile cautarilor organice si viceversa, asa ca este nevoie sa folositi platforma de management a cautarii sau instrumente analitice web pentru a identifica cuvinte cheie care au rezultate bune in ambele sectiuni ale tabelului, dar si pe cele care sunt “lupi singuratici" su atrag doar trafic PPC sau de cautare organica.
 
Cand echipele de SEO si de SEM opereaza independent, exista, de obicei, un volum mare de termeni cheie care genereaza trafic din una sau doua canale de cautare, fie cautarea platita, fie organica. Cand dati peste astfel de termeni, ar fi bine sa-i optimizati. De exemplu, daca aveti un termen pentru care traficul este generat doar prin clicl-uri contra cost, exista posibilitatea de a va focaliza pe eforturile de SEO in vederea obtinerii unei bune ierarhii organice a acestor termeni. Invers, daca organizatia dumneavoastra isi atrage venit din folosirea de termeni in cautare organica care nu se regasesc deloc si in lista de cuvinte cheie ale cautarii platite, se prea poate sa mai castigati ceva bani daca va extindeti lista de cuvinte cheie.
 
Este aproape imposibil sa comparati acoperirea cautarii organice si a celei platite pe fiecare dintre milioanele de termeni care genereaza trafic, chiar si cu cele mai bune instrumente analitice. Este mult mai util sa folositi o noua abordare, aceea a administrarii exceptiei. Incepeti prin identificarea termenilor care genereaza cel mai mult trafic pe ambele canale. Odata ce ati filtrat cele mai de impact campanii de cautare, urmatorul pas este de a le evalua performanta.
 
2. Masurati procentajul de plata per clic.
 
Masurarea ratei de clic pe fiecare canal este o modalitate mai buna de a identifica golurile de acoperire si suprapunerea, decat comparand numarul de afisari, clic-uri si conversii pe care il atrage fiecare canal. In functie de tipul de sistem de urmarire folosit, exista o varietate de modalitati de aplicare a acestei masuratori. Incercati sa mentineti un nivel general: identificati termenii folositi in cautarea organica si cea platita, totalizati clic-urile si apoi calculati clic-urile platite ca procent din total.
 
Daca procentajele de plata per clic sunt mai mari de 75%, identificati rapid termenii cheie care primesc mai putine clicl-uri in urma rezultatelor de cautare organica. Pentru ca vizitatorii inclina sa dea clic pe rezultatele cautarii organice, si nu pe reclame, stiti prea bine ca un termen cu zero clic-uri la cautarile organice nu va duce la obtinerea unui loc pe prima pagina.
 
Identificand acesti termeni in functie de impactul cautarii platite va ajuta echipa ce se ocupa cu cautarea organica sa obtina o lista ierarhizata de campanii de cautare (si de pagini de vanzre) care sa o ajute la optimizare, permitandu-i totodata sa prioritizeze eficient proiectele de SEO.
 
3. Imbunatatiti, revizuiti, repetati.
 
Cand canalele de cautare organica si platita functioneaza la unison, obtineti maximum de profit din ambele programe. Identificand golurile acestor campanii folosind metoda decsrisa mai sus, ajutati la cresterea performantei in general, dar, nu uitati, acesta nu este un proces unic si irepetabil.
 
Site-urile si programele de publicitate se schimba continuu, iar aceasta analiza poate fi facuta regulat. Si, chiar daca organizatia dumneavoastra are echipe distincte de SEM si de SEO, ar fi bine sa va asigurati ca membrii lor colaboreaza eficient.

Sursa: www.marshable.com

Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0