Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STUDIU Harvard Business Review: Cum sa ne ajutam angajatii sa infloreasca

Tags: studiu, angajati fericiti, manageri, invatare, progres, loc de munca

Cand economia este la pamant, cand sunt putini norocosi care chiar au o slujba (fara a mai avea pretentia ca aceasta sa fie satisfacatoare din punct de vedere financiar si intelectual), sa ne ingrijoram in privinta fericirii angajatilor pare o exagerare.
Dar cercetarea efectuata de Harvard Business Review privind factorii care ajuta la crearea unei forte de munca performante arata ca exista motive bine intemeiate sa cautam fericirea: pe termen lung, angajatii fericiti produc mai mult decat cei nefericiti.

Acestia se duc regulat la serviciu, sunt mai putin predispusi sa demisioneze, fac mai mult decat li se cere si sunt ca un  magnet pentru cei cu care impartasesc acelasi grad de entuziasm fata de job, ca si ei. Pot fi comparati cu alergatorii de maraton, rezistenti si eficienti.

Ce inseamna ca esti fericit la locul de munca? Nu este vorba despre multumire care atrage dupa sine si un grad de complezenta. Exista un cuvant mai bun la indemana: a progresa, a inflori. Angajatii carora le este bine la locul de munca, ce pot progresa sunt implicati in construirea viitorului, propriu si al firmei. Angajatii care prospera sunt foarte energici si stiu cum sa evite epuizarea.

Cei care se incadreaza in acest tipar al prosperitatii au o performanta cu 16% mai buna (conform rapoartelor managerilor) si o rata de epuizare cu 125% mai mica (conform propriilor declaratii, dar si ale colegilor). Sunt cu 32% mai dedicati organizatiei si cu 46% mai satisfacuti cu alujba detinuta. Lipsesc mai putin de la serviciu si se duc ma putin la doctor, cee ce inseamna ca firma plateste mai putin pe concedii medicale.

Exista doua componente ale acestei prosperitati la locul de munca. Prima este vitalitatea: sentimentul de a fi viu, pasionat si entuziast. Angajatii care sunt traversati de fiorul vitalitatii produc scantei in ei insisi si in ceilalti. Companiile genereaza vitalitate dandu-le angajatilor senzatia ca ceea ce fac este important, aduce valoare adaugata.

A doua componenta este invatarea: cresterea care vine din obtinerea unor noi cunostinte si abilitati. Posibilitatea de a invata lucruri noi atrage un avantaj tehnic si statutul de expert. Invatarea poate pune in miscare si un ciclu profitabil: cei care isi dezvolta abilitatile sunt mai predispusi sa creada in propriul potential de crestere.

Cele doua calitati sunt complementare: una fara cealalata nu poate fi sustenabila si poate chiar dauna performantei. Invatarea, de exemplu, creeaza un impuls temporar, dar, fara pasiune, duce la epuizare. Ce voi face cu ceea ce am invatat? De ce trebuie sa raman in slujba asta? Vitalitatea de sine statatoare poate duce la monotonie: cand munca nu ne ofera oportunitatea de a invata, facem acelasi lucru iar si iar.

Combinatia dintre vitalitate si invatare duce la conturarea unor angajati care obtin rezultate si care descopera mereu noi modalitati de a se dezvolta. Munca lor este profitabila nu numai pentru ca-si indeplinesc sarcinile, ci si pentru ca simt incotro se indreapta compania. Pe scurt, prospera, progreseaza, iar energia pe care o produc este contagioasa.

Unii angajati prospera indiferent de context. Emana in mod natural vitalitate si invata tot timpul, ceea ce-i inspira pe cei din jur. Managerii ar trebuie sa-i caute, caci majoritatea angajatilo sunt influentati de mediu. Si chiar si cei predispusi sa prospere pot sa cedeze presiunii.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016