Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dincolo de like: Cum sa va cuceriti clientii

Tags: clienti, like, companii, brand, aprecieri

Stim deja ca dragostea pentru branduri se traduce in social media prin numarul de like-uri, prin modul in care fanii actioneaza si reactioneaza la stimulii online ai companiilor. Dar un like nu va schimba cursul vanzarilor, daca acesta nu presupune ceva mai mult de atat.
Ca si in viata reala, pe retele de socializare functioneaza un principiu universal, acela care face referire la reciprocitate si care poate cuprins textual prin: „Apreciaza-ma si te voi aprecia la randul meu.”
Unii specialisti in marketing vorbesc chiar despre o noua era, o era a companiilor cu fata umana, care au invatat sa le pese cu adevarat si sa spuna „multumesc”.
Indiferent ce asteptari aveti de la proprii clienti, nu uitati ca si ei le au pe ale lor. Cu alte cuvinte, daca vreti sa fiti iubiti, comentati, distribuiti, este esential sa le acordati mai multa atentie, sa intrati in dialog cu ei si, mai presus de orice, sa le asculati parerile, dorintele, nevoile. Tratati-i asa cum v-ati dori sa fiti tratati.
In acest sens, va prezentam cateva modalitati prin care le puteti arata consumatorilor ca va pasa, determinandu-i astfel sa le pese si lor de produsele si serviciile pe care le puneti la dispozitie.
1. Informati-va. Se spune, cumva ironic, ca marile castigatoare ale pietelor viitorului vor fi acele companii care se vor intoarce in timp la acele strategii de marketing ce permiteau  cunosterea personalitatii fiecarui consumator, a tuturor dorintelor si nevoilor sale. Iar partea buna este ca posibilitatile tehnologice de astazi permit din nou acest lucru.
Cautati informatii despre proprii clienti. Incercati sa aflati ce spune lumea despre brandul vostru, despre produse si servicii, despre categoria de business si competitorii de pe piata. Apelati la media, bloguri si site-uri de recenzii si analize. Accesati search.twitter.com pentru a afla cum sunteti descrisi in tweet-uri si Google Reader. Toate parerile conteaza.
2. Conectati-va. Incercati sa intrati in contact cu acele categorii de persoane care sunt interesate de categoria de business din care faceti parte. Urmati-i pe cei care discuta despre asta pe Twitter, alaturati-va grupurilor din care fac parte pe LinkedIn, dati like la paginile pe care acestia le apreciaza pe Facebook. Folositi-va asadar de social media pentru a-i cunoaste si a-i transforma in proprii fani.
3. Ascultati. Companiile s-au obisnuit doar sa transmita mesaje, o multime de mesaje. Feedback-ul pe care-l primesc ca urmare a acestei actiuni ii intereseaza, din pacate, prea putin.  Iar astfel de practici trebuie sa se schimbe. Consumatorii nu vor sa fie folositi doar ca tinte de campanii publicitare. Vor, de asemenea, sa fie asculati, asa incat obisnuiti-va sa le acordati atentia cuvenita. Raspundeti la intrebari, la comentarii, aratati ca va pasa si ca va intereseaza parerile lor.
4. Raspundeti. Este inacceptabil sa lasati publicul sa vorbeasca despre companiei fara participarea voastra. Este inacceptabil sa lasati intrebarile fara raspuns. Si, pe cat posibil, nu comunicati in stilul corporatist, jargotic sau apeland la „limba de lemn”. Fiti deschisi, simpli, expliciti si prompti. Pentru ca inainte de a face vazari, este important sa va faceti prieteni.
5. Impartasiti. Generati propriile postari si tweet-uri, dar nu uitati ca in social media distribuirea unui post este o forma de flatare si o cale facila de a stabili relatii cu altcineva. Nu ezitati sa dati „reply”, „retweet” sau „distribuie”.
6. Aveti incredere. Increderea pleaca de la proprii angajati, pe care ii puteti incuraja sa impartaseasca cu cei din propriile retele informatii privind compania. Apoi, aveti incredere in proprii clienti care, prin comentariile lor, pot contribui foarte mult la cresterea prezentei brandului pe internert.
7. Spuneti multumesc. Multumiti-le tuturor pentru comentarii, aprecieri, intrebari. Pentru timpul pe care l-au dedicat companiei voastre. Spuneti „multumesc” prin mici cadouri sau doar prin cuvinte. Mai presus de toate insa, multumiti-le oferindu-le produse si servicii de calitate.  
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0