Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce nu trebuie sa faci cand iti cauti un job

Tags: job, angajator, cv, oameni, slujba

Este oare corect sa mai folosim exprimarea "Stimate domn/ Stimata doamna" intr-o scrisoare de intentie? Daca vreti sa stiti, raspunsul este NU. Acelasi lucru este valabil si pentru exprimarea surata "Pentru cei interesati". Exista si alte tehnici de cautare a unui job care sunt considerate invechite si care pot sa te scoata din lista de posibili angajati.
Angajatorii cauta oameni care sa fie la curent cu ce se intampla pe piata, cu lucrurile care ar putea afecta locul de munca. Este, de aceea, necesar sa fii la curent cu noutatile, cu schimbarile din afaceri, tehnologie, politica sau cultura. 

Iti prezentam mai jos cateva abordari de cautare a unei slujbe odata folositoare, acum periculoase. Scoateti-le din repertoriu cat mai repede posibil.
 
1. CV scris pe o coala speciala si inaintat intr-un plic asortat. Hartia parfumata, cu diverse desene sau de diverse culori este o reminiscenta a anilor 1980. Majoritatea CV-urilor vor ajunge la angajatori prin e-mail, iar acestia din urma le vor tipari pe cele care le atrag atentia. Cele pe care le inaintezi independent trebuie tiparite pe foi albe simple. Formatul trebuie si el sa fie simplu. Apeleaza la linii sau artificii, daca esti o persoana creativa si daca job-ul pentru care candidezi iti permite acest lucru. Continutul este cel ce primeaza.
 
2.  Limbaj prea pretentios. Daca citim "Stimate domn/ Stimata doamna", ne ducem cu gandul la cineva care poarta manusi albe si monoclu. Lucruri care nu mai sunt deloc la moda. Mult mai simplu este sa cautam pe LinkedIn si sa vedem care este numele managerului companiei pe care ne-am ales-o. 
 
3. Iata de ce trebuie sa ma angajati. Oamenii sunt angajati cand managerul crede, la nivel intelectual si emotional, ca persoana care este in fata lui poate sa satisfaca cerintele fisei postului. Nu este un proces linear. La fel, nu este o veste buna nici pentru cei care cred ca puterea lor const in multele diplome detinute, ca abilitatile lor etalate pompos conving mai mult decat o discutie fireasca ce atrage increderea angajatorului. 
 
Lingusirea sau gudurarea nu-si au rostul. Iata de ce prostestile liste cu "10 motive pentru care trebuie sa fiu angajat” sunt un mare pas inapoi. Daca scriem un e-mail persoanei care ne-a intervievat, acesta trebuie sa fie o continuare a conversatiei incepute, nu punerea in pamant a unui genunchi pentru a cersi slujba. Daca angajatorul nu a inteles de ce trebuie sa va faca un contract, ai pierdut deja trenul. Asteapta-l pe urmatorul.
 
4. Nenumarate liniute/ paragrafe. Odata ca niciodata, era la moda sa explicam pe larg, cu liniute dedesubt, fiecare slujba enumerata in pomelnicul de experienta. In zilele noastre insa timpul si atentia sunt limitate. Fiecare fosta slujba nu trebuie insotita de mai mult de doua, trei liniute/ paragrafe explicative. "Cand cei mai mari rivali ai nostri au fuzionat, am lansat o campanie de e-mail marketing care ne-a crescut vanzarile cu 20%" este o fraza mult mai tare decat "am solutionat probleme dificile in cadrul departamentului de relatii cu clientii". Foloseste CV-ul pentru a spune o poveste. Da-i o voce, un ton alert care sa atraga atentia. Nu-i pasa nimanui de indatoririle tale zilnice, care pot fi subintelese si din numele postului ocupat.
 
5. Documentarea extensiva nejustificata. Este un fel de efect Hermione Granger (da, tocilara din Harry Potter): incercarea de a obtine simpatia profesorului prin cantitatea de cunostinte detinute. Este bineinteles de folos sa stii care este profilul companiei la care mergi la un interviu, dar trebuie sa te feresti de linguseala exagerata. Fii doar pregatit si nu te impauna cu ceea ce stii.

 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 1 comentarii

Gabriel 03-Feb-2012 08:24:58
Am o singura intrebare?
Alina, de cate ori ai aplicat pana acum pentru ocuparea unui job?
Sunt foarte dezamagit de calitatea articolului. Este total rupt de realitate si denota o abordare specifica unui student in primul semestru care scrie un referat ''de specialitate''.
Astept raspuns si eventual o provocare profesionista. Multumesc mult! Cu deosebita stima, Gabriel

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0