Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce unele cuvinte ne determina intreaga viata

Tags: cuvinte care dor, creier reptilian, creier limbic, neocortex, convingeri de viata

Te-ai intrebat vreodata de ce unele cuvinte iti raman adanc intiparite in minte si iti influenteaza intreaga viata, in timp ce altele sunt uitate cu usurinta?
Creierul omului are trei zone care actioneaza pentru a ne tine in viata si a ne duce pe drumul vietii:

-    Creierul reptilian, amigdala: functia lui suprema este sa mentina viata. Cand dormi, respiri oricum, fara sa judeci. Tot ce tine de supravietuire este comandat de creierul reptilian.

-    Creierul limbic, mamifer: functia lui suprema este sa protejeze viata.

-    Neocortexul, cea mai mare parte a creierului omului, inmagazineaza informatii din exterior, din vorbele celor din jur, din ce auzim, citim, vedem, traim. Aici se aduna tot, tot ce traim si auzim pana la 25 de ani. Aceasta este varsta la care neocortexul isi opreste evolutia. Pana la 25 de ani, tot ce ni se intampla se inmagazineaza aici, in neocortex.

Cand auzim cuvinte sau expresii, fie frumoase, fie urate, care ni se spun de multe ori, acele cuvinte devin CONVINGERI DE VIATA. Ele ne determina setul de gandire in care decidem sa credem toata viata. Ca sa nu mai crezi intr-o convingere este nevoie sa o imprimi cu o alta convingere opusa.

Daca un adult doreste sa nu mai creada in convingerea "nu esti in stare" trebuie sa o elimine repetandu-si si crezand ca "este in stare, este capabil, este de incredere" timp suficient de indelungat si sa impregneze cu emotie pozitiva aceste cuvinte, ca ele sa devina o noua convingere pozitiva ce va anula convingerea negativa anterioara.

Creierul nu poate crede in doua lucruri antagonice in acelasi timp si va decide sa creada in convingerea care este mai puternica pentru om si in care el crede mai mult si simte si o emotie pozitiva asociata acestui crez.

Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016