Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele mai penibile scuze pentru a nu deveni antreprenor

Tags: antreprenor, inovatie, succes, curaj, idei

Crezi ca n-ai suficient timp. Buna incercare. Iata cele mai des intalnite motive pe care oamenii le invoca pentru a evita sa incerce orice si de ce nu stau acestea in picioare.
1. Mi-e prea teama.
Tuturor ne e teama. Orice antreprenor simte asta. Asa ca poti sa alegi: fie lasi frica sa te tintuiasca in  scaun, fie o folosesti sa reusesti. Complezenta este dusmanul succesului si, din fericire, frica este dusmanul complezentei.

2. Nu cunosc pe cine trebuie.
Exista site-uri ale companiilor, conturi de LinkedIn, Facebook, Twitter si multe alte platforme de social media, asa ca poti contacta pe cine vrei, poate cu exceptia Papei si a lui Bono. De fapt, oamenii sunt surprinzatori de accesibili (asta o fi si unul dintre secretele succesului lor?!). Bineinteles ca s-ar putea sa nu raspunda. Si asta probabil ca e vina ta. Incepe istet. O retea buna este ca o piramida cu o baza solida, nu o linie verticala dreapta. Si nu uita ca, cu cat o persoana are mai mulat influenta, cu atat este mai asaltata de cereri. Trebuie sa ai un motiv bun sa o contactezi.

3. M-am trezit tarziu.
Da, Jobs ti-a luat-o inainte cand vine vorba de interfete grafice si de mouse, dar Xerox a fost si mai inaintea lui. Zuckerberg n-a fost primul in social media. Lista continua. Inovatia nu se opreste la un om. Unele dintre cele mai de succes companii au pornit de la redefinirea unor idei anterioare pe piata in care activeaza. Nu te-ai trezit tarziu, daca vei sa fii mai bun, mai rapid, mai puternic sau mai ieftin decat oricine altcineva care ti-a luat-o inainte.

4. Nu ma baga nimeni in seama.
Oamenii vor apleca urechea la orice este distractiv, interesant, emotionant, amuzant, informativ, stupid, satiric, controversat, trist, prostesc, sexi... Daca nu te asculta pe tine, problema nu e a lor, ci a ta. Nu conteaza ce vrei TU sa spui, ci ce vor EI sa asculte.

5. Nu am bani.
A fi antreprenor inseamna sa stapanesti, deopotriva, arta si stiinta de a face multe cu mai putin (mai putini bani, mai putini oameni, mai putin timp etc.). Nu vei avea niciodata "suficient" nici la capitolul cash, nici la finantare. Daca nu ai suficient capital sa-ti lansezi afacerea asa cum ai planificat, schimba planul. Nu poti controla tot timpul ce ai, dar poti mereu controla ce alegi sa faci cu ce ai.

6. Nu am timp.
Toata lumea imparte acelasi interval orar. Singura diferenta este ceea ce suntem dispusi sa facem cu timpul. Daca ai fi chiar atat de disperat, nu ai pierde timpul verificandu-ti constant contul de Facebook sau uitandu-te la TV. 

7. Nu am abilitatile necesare.
Nicio problema. Fa-ti-le! Du-te la scoala! Citeste o carte! Citeste zece carti! Vorbeste cu prietenii! Ia-ti un job part-time la o firma! Fa ceva! Gaseste pe cineva care face ce vrei tu sa faci si lucreaza voluntar in schimbul informatiilor. Pare greu? Este un prea mare? Sau nu este corect fata de tine? Atunci accepta faptul ca nu ai ce trebuie si nu te mai plange. Abilitatile si cunostintele sunt dobandite, nu castigate prin osmoza.

8. Nu am nicio idee grozava.
Sa visezi la ceva inovator este greu. Sa reactionezi la ceva ce exista deja e simplu. Uita-te in jur si vei vedea o multime de probleme care au nevoie de solutii. Acele solutii sunt idei. "Nou" este mai greu de vizualizat. "Mai bine" este mai simplu. Dar majoritatea companiilor mari sunt construite pe "mai bine", nu pe "nou".

 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016