Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Din categoria asa NU: Campania de marketing a companiei aeriene Qantas esueaza in mod dezastruos

Tags: qantas, companie aeriana, australia, campanie, esec, twitter

Toate campaniile isi doresc sa fie virale si memorabile. Unele chiar reusesc, insa total diferit de cum si-au propus de fapt. Dar partea buna a lucrurilor este ca greselile altora constituie o sursa grozava de invataminte.
Cea mai recenta campanie de marketing a Qantas Airlines s-a tranformat intr-o adevarata bomba pe Twitter. Asta dupa ce compania aeriana din Australia a lansat pe platforma de microblogging o competitie numita „Qantas Luxury”.
Campania le cerea fanilor de pe Twitter sa descrie o experienta de zbor de lux. Miza: o pereche de pijamale de lux marca Qantas si un set de toaleta.
Daca premiul „cel mare” mai poate fi trecut cu vederea, in schimb momentul lansarii campaniei a fost cum nu se poate mai nepotrivit. Anuntul competitiei a venit la doar o zi dupa ce sindicatul companiei a refuzat sa accepte conditiile patronatului privind anumite aspecte legate de munca, ceea ce a condus in final la declansarea grevei, si cam la o luna dupa ce compania a suspendat mai multe zboruri, decizie care a creat mari nemultumiri in randul clientilor.
Utilizatorii de pe Twitter au reactionat aproape imediat la campania „Qantas Luxury”, postand mesaje critice si caustice la adresa acesteia. Tweet-urile s-au inmultit considerabil in ziua lansarii, ajungand ca la fiecare minut sa fie postate peste 50 de mesaje legate de subiect.
Cele mai multe contineau ironii dureroase atat la adresa companiei cat si a celor care au pus la cale intreagul eveniment social media. Unii utilizatori au fost atat de amuzati de esecul campaniei incat au realizat o parodie a acesteia pe care au postat-o pe YouTube.       
Singura reactie a companiei cu privire la dezastrul de comunicare a fost un tweet cu mesajul: „Intr-un asemenea ritm, ne va lua ani sa putem juriza competitia Qantas Luxury”. Daca aceasta s-a vrut a fi o ironie la adresa avalansei de mesaje, ea a fost la fel de neinspirata ca si campania insasi.
Expertii in PR sunt de parere ca aceasta campanie este cel mai mare esec de relatii publice din istoria Australiei si un exemplu clasic pentru pericolele pe care le poate genera social media.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0