Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dragoste cu nabadai: advertiserii incep sa vada Facebook-ul ca pe oaia neagra din social media

Tags: facebook, brand, webtrends, internauti, companii

Cu aproximativ trei luni in urma, mi-am sters contul de Facebook. Reactiile prietenilor care se obisnuisera sa ma intrebe de sanatate printr-o postare pe "wall" au fost neasteptate. Era ca si cum stergerea contului echivala cu disparitia mea din viata reala. Problema era, in realitate, alta. Ne-am obisnuit sa petrecem atat de mult timp pe Facebook incat putine lucruri pe Internet par sa mai aiba sens daca nu exista si in retea.
Ceea ce parea sa fie unul dintre cele mai puternice instrumente de promovare se transforma astazi incet, dar sigur, atat in propriul sau dusman, cat si in inamicul cel mai puternic al companiilor care au ales sa isi faca publicitate pe Facebook.

Specialistii media au remarcat aceasta tendinta din ce in ce mai agresiva fata de brandurile care au acumulat un numar urias de fani pe Facebook. Pericolul a aparut tocmai ca urmare a faptului ca utilizatorii prefera sa petreaca timp pe Facebook fara sa mai dea click pe reclamele companiilor si fara sa mai acceseze direct site-urile web ale diferitelor branduri.

Analistul Mark Mahaney a oferit recent presei informatii care arata ca internautii din Statele Unite isi petrec 16% din timp pe Facebook, prin comparatie cu procentul de 8% inregistrat in primele trei luni ale anului trecut.

In paralel, compania de cercetare Webtrends a publicat un raport care confirma faptul ca ratele de click in cadrul Facebook au scazut sub media din industria advertisingului. Astfel, Facebook continua sa castige bani din publicitate doar datorita faptului ca numarul de utilizatori este in crestere, alaturi de timpul petrecut de acestia in reteaua densa a instrumentului de social media.

Singura justificare a valorii Facebook pare sa se reduca treptat la numarul din ce in ce mai mare al celor care petrec mult prea multe ore din zi fiind "activi" pe paginile proprii sau ale prietenilor virtuali. In acelasi timp, pe masura ce creste timpul petrecut pe Facebook, scade cel pe care utilizatorii il foloseau pentru navigarea pe alte site-uri web. 

In articolul "Why Facebook Is Becoming the Media World's Black Hole", Simon Dumenco asociaza reteaua Facebook cu o gaura neagra care absoarbe la propriu activitatea internautilor si timpul pe care acestia il acordau inainte unor companii a caror existenta, cel putin pentru impatimitii Facebook-ului, s-a redus la un simplu "like" pe pagina creata pentru fani. Tot Dumenco atrage atentia asupra altei perspective: imagineaza-ti ca, in realitate, nu mai esti un vizitator al Facebook, ci un ostatic.

Multi dintre cei care si-au sters conturile de Facebook pot confirma reintoarcerea la site-urile pe care le uitasera cu desavarsire. Pentru mine, stergerea contului a echivalat cu o redescoperire a Internetului. Lista site-urilor adaugate la Bookmarks a fost reaccesata si notiunea de "world wide web" a capatat din nou sens.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Gheorghe 30-Nov-2011 12:28:48

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016