Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cate tipuri de marketing au existat pana acum?

Tags: marketing, tipuri

Si cate dintre aceste tipuri de marketing mai folosim in prezent?
Marketingul poate fi definit ca fiind metodologia de comunicare a valorii unui produs sau a unui serviciu cu scopul de a vinde catre un client. In continuare ne vom orienta inspre tipurile de marketing cele mai cunoscute. 

Marketing al articolelor
Acesta este un tip de publicitate in care companiile realizeaza diferite articole prin care se prezinta pe ele sau prezinta un serviciu. In mod traditional, se folosea astfel: o firma oferea continut pentru un anumit subiect util in acel moment, iar ziarul tiparit includea la finalul articolului date despre firma care a realizat acel material. Se practica si in prezent, chiar si in mediul online. Practic, e o relatie de simbioza intre cel care publica si cel care vrea publicitatea. 

Marketing direct
Aici comunicarea se face direct cu clientul prin tehnici de publicitate care pot include mesaj SMS, e-mail, coduri QR, site-uri interactive sau anunturi grafice, pliante, cataloage, scrisori promotionale sau/si anunturi in ziare si reviste cu generare de raspunsuri. Mesajele pun accent pe client, date si responsabilitate. Totodata, asa apare si SPAM-ul.

Marketing viral
Marketingul viral, sau publicitatea virala, sau buzz marketing, sunt tehnici de marketing care utilizeaza servicii de retele sociale preexistente si alte tehnologii pentru a incerca sa produca cresterea gradului de constientizare a unei marci sau pentru a realiza alte obiective de marketing (cum ar fi vanzarile de pro-duse), prin procese virale de auto-replicare, analoage cu raspandirea de virusi in sanatate sau virusi de calculator. Raspandirea se poate face prin viu grai sau consolida prin efectele retelelor de pe Internet si a retelelor de telefonie mobila. Publicitatea virala este personala si, desi provine de la un sponsor identificat, aceasta nu inseamna ca beneficiarul plateste pentru distribuirea sa. Cele mai multe dintre bine-cunoscutele anunturi virale care circula on-line sunt anunturi platite de o companie sponsor, fiind lansate fie pe o platforma proprie (o pagina Web a companiei sau profil in reteaua sociala), fie pe site-urile de social media, cum ar fi YouTube. Consumatorii primesc linkul paginii dintr-o retea de social media sau copia intregului anunt de pe un site web si acesta circula peste tot prin e-mail sau pe bloguri, pagini web sau profiluri social media. Marketingul viral poate lua forma unor clipuri video, jocuri interactive Flash, jocuri promotionale, carti electronice, software de brand, imagini, mesaje text, mesaje prin e-mail, sau pagini web. Vehiculele de transport cel mai frecvent utilizate pentru mesajele virale se bazeaza pe: partajare, stimulente, la moda, dar si sub acoperire. Cu toate acestea, natura creatoare a marketingului viral permite un "numar infinit de forme si vehicule potentiale prin care mesajele pot fi transmise", inclusiv dispozitive mobile. 

Marketing prin telefon (telemarketing)
Este cunoscut si are o utilizare larga chiar si in prezent. Acesta se poate practica de la sediul firmei sau chiar de acasa, daca lista cu contacte este disponibila. Un proces eficient va include doua sau mai multe apeluri. Primul apel determina nevoia clientului si urmatoarele vor confirma sau infirma comanda si plata. 

Marketing de gherila
Acesta se adreseaza companiilor tinere sau nou-infiintate care nu au un buget urias disponibil pentru publicitate, asadar se promoveaza prin metode neobisnuite, uneori chiar provocatoare, insa costurile sunt tot timpul la un nivel minim. Implica un consum mare de energie si imaginatie, insa a fost dovedit faptul ca in numeroase cazuri atentia publicului este retinuta mult mai usor astfel. Promotorii se pot ocupa de generarea de emotii in potentialii lor clinti, scopul final fiind de a-si aminti de companie sau produs in timp pentru a continua sa-l cumpere sau sa-l recomande altora. Marketingul de gherila poate fi ambiental, de ambuscada, secret, viral si stradal.

Marketing cross-media
Companiile de promovare se angajeaza sa depaseasca tehnicile traditionale de publicitate. Conform lui Damien Marchi, exista opt porunci de respectat:
  • Ofera acces la continut exclusiv
  • Implica publicul prin vot sau intrebari
  • Mentine publicul conectat la spectacol, chiar si atunci cand acesta nu este difuzat
  • Porneste un fan club sau creeaza un joc
  • Recreaza atmosfera printr-un alt suport media
  • Continua online
  • Foloseste internetul odata cu televizorul
  • Utilizeaza mai multe dispozitive pentru promovare

Marketing pentru motoarele de cautare (ESM)
Aici includem SEO, reclame platite si CTR. Sunt lucruri pe care deja le stim.

Marketing multi-level (MLM)
Probabil una dintre cele mai urate variante de marketing existente este MLM. Se creeaza o retea care recompenseaza fiecare utilizator pentru ceea ce face pentru retea. Din pacate, riscut ca un MLM sa fie distrus sau acaparat de alte dorinte nefaste ale unora este suficient de mare, asa ca este de evitat. 

Daca ai propuneri sau vrei sa completezi lista, te asteptam pe pagina noastra de facebook! 
Autor: Florin P. Amariei


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.11 din 5 - 9 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016