Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Google vrea sa restituie internautilor liberul arbitru

Tags: google, internet, date personale, confidentialitatea datelor, anti-tracking

Orice utilizator de internet ar trebui sa aiba dreptul de a decide asupra activitatii online si a modului in care sunt utilizate datele sale personale. Multa vreme insa uriasii web, precum Google sau Facebook, au nesocotit acest drept. Dar lucrurile incep sa se schimbe, iar posibilitatea de a alege urmeaza sa fie redata internautilor.
Google va incorpora pe pagina motorului sau de cautare un buton specific care sa le permita utilizatorilor sa restrictioneze datele ce urmeaza a fi colectate despre ei.

Cel mai cunoscut site de cautare din lume se va alatura astfel altor companii web care sustin implementarea unui sistem anti-tracking, menit sa asigure mai mult control asupra datelor personale ale utilizatorilor. De asemenea, acesta nu va mai permite ca istoricul de cautare al unui individ sa fie utilizat pentru realizarea reclamelor targetate.

„Suntem incantati sa fim parte a unei intelegeri ample in vederea initierii sistemului anti-traking, care le va oferi utilizatorilor posibilitatea de a alege ce informatii pot fi urmarite pe internet si de a intelege care sunt setarile necesare”, spune Susan Wojcicki, Senior Vice President of Advertising Google.

Sistemul anti-tracking este o intiativa a adminsitratiei Obama si a luat forma unui proiect de lege care contine sapte principii de baza pentru protejarea confidentialitatii pe internet. Astfel, utilizatorii vor avea dreptul sa decida in ce masura datele lor vor fi colectate si utilizate de catre companiile web.

Iar pentru a realiza acest lucru, va fi necesara incorporarea in browser-ele web a unor setari cu ajutorul carora consumatorii sa poata opta pentru sau impotriva monitorizarii activitatii online.

Desi dependenta de informatiile despre utilizatorii de internet, industria de publicitate – in speta cea online – a fost de acord cu proiectul de lege, luandu-si angajamentul de a nu folosi datele in alte scopuri decat cele publicitare. Cu alte cuvinte, de a nu le vinde mai departe unor companii de recrutare sau asigurari, de exemplu.

Proiectul de lege urmeaza sa fie supus dezbaterii in Congresul american.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016