Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

INTERVIU MARKETINGPORTAL: Retelele de socializare sunt pentru oameni, nu pentru brand-uri

Tags: stefanos karagos, xplain, pepsi romania, facebook, social media, publicitate, roi, oameni

Stefanos Karagos spune ca este un antreprenor si un alchimist al informatiilor. In descrierea din deschiderea blogului sau, www.karagos.com, spune ca scrie despre orice ii stimuleaza mintea si are aroma de media si tehnologie.
Stefanos Karagos este fondatorul XPLAIN, ale carei servicii acopera Word of Mouth Marketing, construirea si managamentul comunitatilor, social media si monitorizarea tendintelor, dar si configurarea experientei utilizatorului. Compania lui este cea care a creat pagina de Facebook pentru Pepsi Romania, care a reusit sa adune, in timp record, peste 150.000 de fani. In interviul de mai jos spune ce crede despre WOM Marketing, social media, publicitate si altele.
 
Alina Negrutiu, Editor coordonator Marketingportal.ro: Este WoM Marketing o strategie care trebuie elaborata odata cu crearea produsului sau poate fi inserata mai tarziu, dupa ce produsul intra pe piata?
 
Stefanos Karagos: Strategia WOM trebuie sa fie creata cu mult inainte de lansarea prodului. Ea creioneaza conditiile adecvate care sa asigure primirea corespunzatoare a acestuia in randul audientei targetate. Valorile si caracteristicile brand-ului ar trebui sa fie comunitate in deplina transparenta prin strategia WOM. Asta pentru a stabili conditiilor unui plan de comunicare mai amplu. WOM trebuie sa fie intotdeauna aliniat, de fiecare data, cu ciclul de viata al unui produs si cu obiectivele sale strategice. 
 
AN: Care este relatia dintre WoM Marketing si social media? Lucreaza aceastea impreuna? Pot cele doua sa profite una de cealalta? In ce mod?
 
Stefanos Karagos: WOM Marketing si social media sunt interconectate si bineinteles ca lucreaza impreuna. Prin WOM Marketing oamenii interactioneaza unii cu altii si fac schimb de informatii privind brand-urile pe care le folosesc. In mod evident, au incredere mai mare in informatia pe care o primesc de la alti consumatori si prieteni, fata de informatia transmisa direct de brand-uri. Aceasta este un tip de interactiune de zi cu zi care ii ajuta pe clienti sa construiasca o relatie cu brand-ul si, pe termen lung, au o mai mare incredere in acesta. Social media sunt expresia relatiei amintite care creste prin intermediul interactiunilor zilnice. WOM Marketing extinde campul de bataie si motivele care faciliteaza cumpararea. Social media incearca sa mentina si sa amplifice aceste doua paliere. 
 
AN: Puteti defini experienta perfecta de implicare online a consumatorului? Vorbim acum despre marci inregistrate versus clienti...
 
Stefanos Karagos: Este dificil de definit experienta perfecta de implicare online a consumatorului. Prin intermediul unui produs, pamenii cauta diverse solutii la problemele lor. Cel mai important lucru este ca fiecare brand sa gaseasca un mod de a-i furniza clientului "valoare adaugata". Ceea ce poate insemna, in functie de persoana, prestigiu, entertainment, economisirea a timpului, solutie la o problema etc. Prin urmare, nu exista o formula magica pentru experienta perfecta online. Clientii nu sunt o masa indiscernabila, ci mai multi indivizi unici, iar fiecare brand trebuie sa depuna efort pentru a obtine implicarea adecvata in randul audientei targetate, pentru ca, pe termen lung, sa se construiasca o relatie substantiala si profitabila. Pentru un brand, pe de alta parte, relatia perfecta online inseamna, de exemplu, pagina de Facebook pe care am creat-o pentru Pepsi Romania. In mai putin de zece luni, pagina a devenit cea mai mare din  Romania, cu peste 150.000 de fani. Mai important decat numarul mare de fani este faptul ca peste 90% dintre ei sunt activi dand astfel nastere unei comunitati online extrem de dinamice a unor oameni care impartasesc o pasiune comuna, aceea pentru Pepsi.  
 
AN: Cum va arata publicitatea peste 20 de ani? Va mai folosi bannere, reclame tiparite? Cat de departe este publicitatea de telepatie?
 
Stefanos Karagos: Stim cu totii ca publicitatea prin expunere a murit. Publicitatea "above the line" este si foarte scumpa, asa ca social media marketing este tipul de publicitate care este cel mai echilibrat. Nu putem face insa previziuni pentru urmatorii 5 sau 10 ani, daramite pentru 20 de ani! Tehnologia se schimba rapid si suntem cu totii parte a evolutiei Internetului. Utilizatorii devin "agentia de publicitate" pentru fiecare brand, iar brand-urile au acum optiunea de a-si crea propriile platforme media. Nu este insa nevoie de telepatie in publicitate; oamenii se exprima liber online, exprimandu-si experientele in legatura cu brand-ul. Ce va diferentia un brand de succes peste 20 sau 30 de ani este abilitatea de a-si aculta clientii si de a comunica cu acestia, indiferent de tehnologia sau de reteaua de socializare pe care-o foloseste. 
 
AN: Companiile trebuie sa angajeze persoane speciale sa se ocupe de imaginea brand-ului in social media? Cat de importante sunt social media in promovarea companiilor? Acest rol va capata si mai mare amploare pe viitor?
 
Stefanos Karagos: Este obligatoriu ca o companie sa angajeze un grup de specialisti care sa se ocupe de strategia de comunicare pe social media. Fiecare companie care-si respecta clientii si doreste sa-si apere reputatia si imaginea trebuie sa comunice cu acestia intr-un mod care le ofera "valoare adaugata". De aceea este extrem de riscant sa lasam aceasta comunicare pe mana amatorilor. Compania poate pierde teren si, prin urmare, mediul in sine (Facebook, LinkedIn, Twitter etc.) este discreditat. Aceasta comunicare trebuie sa fie aliniata cu valorile companiei si startegia generala de comunicare. Se va extinde acest rol pe viitor? Cu siguranta DA, iar companiile trebuie sa aiba in vedere un mod prin care sa ajunga la noi grupuri de audienta si sa le retina pe cele vechi, intr-o maniera respectuoasa, dar care se caracterizeaza prin "valoare adaugata". 
 
AN: Cum pot fi datele social media transformate in date utile profitului? Social Media si ROI sunt prieteni buni?
 
Stefanos Karagos: Depinde de evolutia tehnologiei si a retelelor de socializare. De exemplu, in cazul paginii de Facebook a Pepsi, fanii insisi au ales eticheta brand-ului, ceea ce e fantastic. Este exact ceea ce am emntionat mai devreme, si anume ca utilizatorii devin "agentia de publicitate" pentru fiecare brand. Retelele de socialziare se refera la oameni, nu la marci si noi trebuie sa intelegem foarte bine asta. Toate datele pe care fiecare companie le primeste de la paginile sale de social media constituie de fapt material brut care poate fi tarnsformat in date importante pentru afaceri. In ceea ce priveste prietenia dintre ROI si social media, aceasta este o discutie lunga... nu numai ca sunt prieteni buni, dar social media sunt singurul mediu "nu chiar atat de scump" prin care putem urmari ROI, spre deosebire de alte actiuni offline. La XPLAIN folosim instrumente sofisticate si foarte moderne cu ajutorul carora putem monitoriza extrem de rapid fiecare activitate in social media. Desi nimeni nu spune ca existenta si mentenanta pe social media unei companii sunt gratuite. 
 
AN: Exista o lista a celor mai bune practici in social media pe care s-o respecte specialistii in marketing?
 
Stefanos Karagos: Nu cred ca exista o lista control care sa te urce in top, in orice conditii. Fiecare brand are propriile nevoi, valori, strategii si audiente tinta si trebuie sa creezi un plan customizat de actiune pentru a atinge acele obiective. La XPLAIN avem propriile noastre practici. Avem o relatie stransa cu clientii nostri. Pentru a obtine in mod constant feedback privind actiunile noastre pe termen lung si scurt din social media. Strategia pe care ii sfatuim pe clientii nostri s-o urmeze este "Mai mult despre ei (clientii) si mai putin despre noi (brand)".  
 
AN: Credeti ca Facebook este o alta bula tehnologica sau compania viitorului?
 
Stefanos Karagos: Facebook a devenit in ultimii ani cea mai puternica retea de socializare de pe planeta. Pe langa asta, putem vedea ce se intampla in lumea retelelor de socializare si tendintele care se nasc. Daca Facebook este o alta bula tehnologica vom vedea, dar, cu siguranta, daca nu va fi Facebook, va fi o alta retea care va reprezenta si va acoperi nevoile clientilor si ale brand-urilor. Nu mai este loc de mers inapoi …
 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0