Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Directorul Google Marissa Mayer explica de ce nu sunt mai putine tocilare pe piata de profil

Tags: google, marissa, mayer, oameni, femei

In 1999, Marissa Mayer, atunci proaspat absolventa a Universitatii Stanford, s-a alaturat unui startup prea putin cunoscuta, cu mai putin de 20 de angajati si despre care ea credea ca are mai putin de 2% sanse de succes: Google. Acum, intr-o functie executiva a gigantului tech, Mayer este una dintre cele mai puternice femei din Silicon Valley, scrie HuffingtonPost.
Ce face ea isi gaseste ecoul in modul in care milioane de oameni acceseaza informatia. Mayer joaca un rol cheie in crearea celor mai importante produse ale Google, cum ar fi homepage-ul unor aplicatii populare, ca Google News si Gmail.
 
Cariera lui Mayer ofera mai multe lectii privind modul in care pot fi atrase mai multe femei intr-un domeniu dominant masculin si dinamiteaza ideea preconceputa ca femeile nu pot face parte dintre tocilarii domeniului si ca trebuie sa incepi din scutece pentru a putea avea succes. Mayer, care se autodefineste ca "o tocilara mandra", nu a fost obsedata de calculatoare de mic copil si nici de ideea de a deveni urmatorul Bill Gates. Vroia sa devina neurochirurg pediatru.
 
Mayer spune ca a intrat in domeniul tehnologiei informatiei din cauza taxelor exorbitante de studiu de la Stanford. Frustrata din cauza faptului ca trebuie sa plateasca mult mai mult pentru aceleasi cursuri de chimie oferite si de alte facultati mult mai ieftine din statul ei natal, Wisconsin, Mayer si-a schimbat specializarea pentru a profita de ceva ce numai Stanford oferea: sisteme simbolice, un amestec de psihologie, lingvistica, filosofie si informatica.
 
Chiar si dupa ce a facut aceasta alegere, angajarea la Google nu a fost optiunea imediata pentru Mayer. A primit 14 oferte de slujbe si, pentru a face alegerea cea mai buna, a creat o matrice de pozitionare in functie de mai multe caracteristici, cum ar fi localizare, salariu, indice al stilului de viata, traictorie a carierei si fericirea teoretica, pe o scala de la unu la zece.
 
Compania Google la care s-a angajat Mayer nu arata deloc cu ceea ce este azi. De abia isi luase primul sediul, parasind garajul initial, si aflandu-se in competitie cu alte cateva motoare de cautare deja cunoscute, ca AltaVista si Yahoo, care si ele se confruntau cu probleme in obtinerea de castiguri din cautarea online. Unde mai punem si ca nu mai exista nicio femeie inginer la Google.
 
Mayer inclinase si spre un post la McKinsey & Company, o prestigioasa firma de consultanta care a avut, de-a lungul timpului, mai multi clienti du companii in topul Fortune 500. Avea deci oameni destepti, mai multe femei si o istorie in spate. Era, cu alte cuvinte, o alegere sigura.
 
Mayer a ales insa sa lucreze cu Google, pentru ca aici erau oamenii cei mai destepti si pentru ca nu stia o iota din ce inseamna motor de cautare. Sfatul ei pentru cei care vor sa lucreze in acelasi domeniu cu ea este sa lucreze cu cele mai luminate minti, sa intreprinda lucruri pentru care nu sunt pregatiti si sa lucreze pentru cineva care are incredere in ei (daca au incredere in ei, vor si investi in dezvoltarea lor profesionala).
 
Mayer spune ca mai putin de 20% dintre angajatii americani din domeniul tehnologiei informatiei sunt femei, si doar 15-17% sunt ingineri. Vina este, in mare parte, a imaginii stereotipe a tocilarului, un ochelarist nedezlipit de calculator, care este atat de inradacinata in imaginarul public. De fapt, spune ea, nici nu trebuie sa-ti placa jocurile video, ea insasi fiind o fosta balerina cu afinitati pentru creatiile casei Oscar de la Renta.
 
Solutia ar fi atunci ca femeile sa cunoasca mai multe modele, dincolo de imaginile rigide promovate pana acum.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0