Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Exista si un ROI in cele din urma sau doar nenumarate Like-uri?

Tags: like-uri, facebook, roi, doncafe, nivea, facebrands

Multe companii romanesti urmeaza trend-ul international si nu mai cred in puterea de persusiune a print-ului. Apeleaza, asadar, la social media, ca la mediul menit sa le reconstruiasca relatia cu clientii si sa le aduca profitul dorit. Exista totusi o legatura directa intre numarul de fani si vanzari?
Dintre cele mai populare 100 de pagini romanesti de Facebook, de pilda, 23 sunt pagini de companie sau de brand. Au in total zeci sau chiar sute de mii de fani si se lupta practic cot la cot cu pagini de divertisment sau ale unor vedete autohtone precum Inna si Smiley, potrivit serviciului de monitorizare a paginilor de Facebook din Romania, citat de businessmagazin.ro

Pagina Doncafé care a strans intr-un an aproape 130.000 de Like-uri necesita o investitie de cinci procente din bugetul de marketing al companiei Strauss. Banii sunt alocati pentru gestionarea paginii si dezvoltarea de aplicatii sau concursuri desfasurate cel putin o data la fiecare doua luni. 



Se justifica tot acest efort? In principiu, da, deoarece sunt peste 3,8 milioane de utilizatori de Inetrnet in Romania, jumatate din acestia fiind pe Facebook, ceea ce reprezinta un numar impresionant de potentiali cumparatori. Prezenta aici este deci obligatorie. Asa isi explica Doron Zilberstein, vicepresedintrele de marketing al URBB, decizia de a lansa paginile de Facebook ale Tuborg, Carlsberg, Guiness, Bilbor si Granini, dintre care primele doua cu aproximativ 41.000 de fani fiecare.

Nimeni nu pare insa a conta foarte mult pe transformarea numarului de fani in numar de achizitii. "Nu suntem pe Facebook pentru a vinde", a declarat Erik Hageleit, directorul general al Beiersdorf Romania, cei care au adus Nivea. Pagina brandului a fost lansata acum sase luni si are deja peste 100.000 de fani, fiind pe locul al 12-lea in clasamentul afacerilor sau brandurilor de pe Facebook si pe locul 50 in topul general, conform Facebrands. 

Un raspuns similar il ofera si KFC Romania: "Nu avem statistici referitoare la procentul de vanzari datorate Facebook. Reteaua sociala este parte integranta a strategiei de comunicare si e greu de diferentiat", spune Carmen Lupulet, directorul de marketing al companiei care numara peste 100.000 de fani, citata de businessmagazin.ro.

Concluzia: se cuantifica deocamdata capitalul de imagine, si nu cash flow-ul.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0