Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cat valoreaza datele tale pentru Google

Tags: bani, google, date personale, confidentialitate, informatii internet

Exista o perceptie generala ca informatiile pe care Google ni le pune la dispozitie oricand si oriunde vin cu titlu gratuit. In aparenta asa si este, dar doar in aparenta. Pe de alta parte, stim ca informatia inseamna putere. In cazul Google insa inseamna mai degraba bani.
Putini dintre utilizatorii de internet se gandesc ca atunci cand se inscriu in diverse baze de date, ofera practic cu multa generozitate informatii in mod gratuit. Aceste informatii pot deveni ulterior obiectul unor tranzactii de vanzare-cumparare, despre care nici sa nu aiba habar. Cu alte cuvinte, ce ei ofera gratis altii ofera pe bani.
Un studiu realizat recent de catre Reputation.com, estimeaza ca datele personale ale utilizatorilor de internet valoreaza undeva intre 50 si chiar 5.000 dolari pe an. Ele sunt de interes in special pentru advertiseri si pentru cei care fac cercetari de piata. Ba mai mult, unii sunt de parere ca datele personale pot valora miliarde de dolari pentru retelele de socializare si pentru agentiile de marketing online.
Desigur, Google spune mereu ca nu ofera unor terti datele pe care le colecteaza despre utilizatorii sai si ca toate acestea sunt utilizate doar pentru a targeta mai bine acele reclame care au fost deja vandute.
Cu toate acestea, motorul de cautare si-a propus sa-si modifice politica de confidentialitate. Noile reglementari, ce vor intra in vigoare de la 1 martie, permit combinarea informatiilor pe care utilizatorii le completeaza atunci cand isi fac un cont de email cu cele provenind de la alte servicii Google sau chiar de la terti. Astfel ca, datele de pe reteua de socializare Google+, Gmail si YouTube vor fi combinate pentru a crea o imagine cumva tridimensionala a preferintelor consumatorilor.  
Si cum reglementarile in materie de confidentialitate a datelor online sunt lacunare, nu exista nicio garantie ca informatiile utilizatorilor nu ar fi folosite dupa bunul plac si vandute pe bani grei de catre marile companii.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 2 comentarii

Suzana 31-Ian-2012 07:59:43
Nu inteleg cu ce m-ar afecta negativ asta ? Doar pot sa refuz eventualele oferte sau sa bag in spam emailurile nedorite. Concret, cu ce imi afecteaza viata faptul ca unele companii imi stiu datele ?
Dorel 31-Ian-2012 06:40:55
Informatia e la fel de valoroasa si pentru utilizator pentru ca e la curent oportun cu noul pe piata. Virusarea e periculoasa.

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0