Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cine si cat castiga din publicitatea online in Romania

Tags: castig publicitate online, publciitate online romania, doru panaitescu

Nu se compara ea cu cea americana ori cu altele europene, insa piata de publicitate online din Romania tot aduna cateva milioane bune de euro. Mai exact, primii 30 de jucatori din piata incaseaza din publicitatea online peste 30 milioane de euro, potrivit unor estimari a Marketeer.ro.
 „Publicitatea online a continuat sa creasca an de an, devansand alte medii si instalandu-se confortabil pe locul secund in atragerea dolarului de publicitate, dupa TV, care ramane si probabil va ramane lider, asa cum este si pe alte piete europene sau in Statele Unite”, spune Doru Panaitescu, consultant in marketing si trainer in publicitatea online.
 
Iata cum arata lista celor care castiga senificativ din publicitate online in Romania, veniturile respective fiind venituri estimate nete anuale, din care au fost scazute  rabaturile acordate agentiilor de media si clientilor:

Beyond Media / Adevolution (grup de firme creat pe fostul portofoliu Adevolution):  peste 1 milion de euro

Blogal Initiative (agentie de blogvertising): peste 100.000 euro

Digital4 (regie relativ tanara, dar prezenta in mediaplanuri): peste 175.000 euro pe an

Digital Ads / TradeAds (fostul Netbridge): peste 1.000.000 euro pe an

Etarget (companie specializata in performance marketing) peste 250.000 euro

Goldbach Audience (fostul grup Arbomedia): peste 1,5 milioane euro

GSP / Convergent Media (detine site-ul www.gsp.ro):  peste 1,5 milioane euro

Ibu Pro TV (unul din jucatorii din top 3, ce apartine trustului media PROTV) peste 2 milioane euro

Internetcorp (a avut in portofoliu site-ul ejobs.ro): peste 1.500.000 euro anual

Hotnews: peste 600.000 euro anual

Httpool/Splendid Media: peste 1.000.000 euro pe an (cumuland bugetele vandute pentru portalul Vodafone – pe partea de online,
excluzand mobile)

Inform Media (unul din cele mai puternice trusturi media cu prezenta in special in teritoriu si cu echipa proprie de vanzari): peste 2.000.000 euro

Intact Publishing (divizia specializata a trustului Intact) peste 200.000 euro

Lagardere / EDI (trust media cu mai multe radiouri in portofoliu, dar cu o prezenta buna si in online): peste 100.000 euro.

Media Point (gestioneaza un portofoliu de peste 50 de site-uri): 2.250.000 euro

Media Café (vanzator oficial pentru Yahoo Advertising Network): 2.800.000 euro

Mediafax (controlat de trustul Mediapro): peste 4.000.000 euro

Medianet (detinatorul site-ului www.clubafaceri.ro si a altor site-uri de continut): peste 600.000 euro anual.

Medien Holding (are ca varf de lance cotidianul Romania Libera): peste 100.000 euro

Metropotam Network (are in portofoliul sau Metropotam si alte site-uri de continut): peste 100.000 euro din publicitate online.

Neogen (are in portofoliu platformele Bestjobs si Zumzi): peste 200.000 euro

Pagini Aurii: peste 1.000.000 euro

Q2M / Thinkdigital (peste 280 de site-uri in portofoliu): peste 3 milioane euro

Ringier Romania: peste 2.250.000 euro

Romania Online Network: peste 1.000.000 euro din publicitate

Sanoma Hearst Romania (trust de presa care si-a marit an de an portofoliul de site-uri): peste 500.000 euro

Softpedia (administreaza cel mai mare site romanesc din SATI): peste 50.000 euro

Spada (agentie de Social Media care reprezinta interesele a peste 100 de bloggeri care nu se vand direct): peste 80.000 euro

Standout (agentie de marketing si comunicare online orientata pe maximizarea avantajelor blogurilor si retelelor sociale – reprezinta interesele a peste 300 de bloguri romanesti): peste 250.000 euro

Trilulilu (site de divertisment video): peste 1.000.000 euro anual

„Dupa cum puteti vedea, este vorba de aproximativ 30,57 milioane euro incasati de primii 30 de jucatori care “conteaza”. Este o piata puternic concurentiala si relativ atomica din punct de vedere al repartitiei: doar doi jucatori au depasit pragul psihologic de 10%, iar peste un sfert din jucatorii prezentati nu depasesc 1% din totalul pietei”, adauga Doru Panaitescu.  
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016