Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum analizeaza creierul uman reclamele inselatoare

Tags: reclame, reclame inselatoare, studiu, creier, analiza reclame

Suntem asaltati in fiecare zi de sute de mesaje, imagini si sloganuri care incearca sa ne vanda ceva. Majoritatea insa le ignoram, in vreme ce cateva dintre ele reusesc sa ne capteze atentia. Cele care trec insa de primul filtru, mai au inca unul: pe cel al ratiunii, care va decide in ce masura reclamele respective sunt inselatoare ori ba.
Un studiu realizat de cercetatorii americani a relevat faptul ca reclamele inselatoare activeaza anumite zone ale creierului, iar cele mai subtile dintre ele genereaza si cel mai puternic raspuns.

Cercetatorii le-au aratat participantilor la studiu cateva reclame print la produse de interes pentru fiecare dintre ei. Aceste reclame au fost impartine in 3 categorii: „credibile”, „moderat inselatoare” si „extrem de inselatoare”.

Asa au realizat ca analiza reclamelor pe care o efectueaza indivizii este un proces cu doua etape. In prima faza, atentia se concentreaza asupra reclamei si cu cat aceasta este mai inselatoare, cu atat indivizii sunt mai atrasi de ea. In cea de-a doua faza, creierul activeaza resursele rationale, incercand sa determine in ce masura reclama respectiva este adevarata ori ba.

Interesant este faptul ca reclamele care se bucura de cea mai mare atentie din partea privitorilor sunt cele moderat inselatoare. Asta pentru ca analizarea lor cere mai mult timp, in vreme ce reclamele foarte inselatoare sunt scanate rapid, catalogate ca atare si date uitarii.

Cercetatorii au ajuns la aceasta concluzie dupa ce au studiat activitatea creierului cu ajutorului imaginilor RMN. Astfel, s-a constatat ca in faza rationala, creierul a fost cel mai activ in urma expunerii la reclamele moderat inselatoare. Dar ar putea oare lucrul acesta sa insemne ca oamenii sunt mai receptivi in fata publicitatii care le ridica cateva semne de intrebare?

Cercetatorii spun ca nu. Cea de-a doua faza a procesului de examinare este o etapa foarte importanta care le permite consumatorilor sa discearna si sa decida, reclamele inselatoare fiind pana la urma catalogate ca ceea ce sunt.  
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0