Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cele 7 tipuri de povesti in publicitate
Tags: publicitate, reclame, spoturi, teme, povesti, poveste de brand, brand
Credeai ca povestea ta este originala si inteligenta? Conform Adweek, exista doar sapte teme importante in publicitate, care se repeta la infinit, luand diverse forme. Adevarata provocare este asadar nu descoperirea unei povesti unice si interesante, ci identificarea povestii care se potriveste cel mai bine brandului tau.
Credeai ca povestea ta este originala si inteligenta? Conform Adweek, exista doar sapte teme importante in publicitate, care se repeta la infinit, luand diverse forme. Adevarata provocare este asadar nu descoperirea unei povesti unice si interesante, ci identificarea povestii care se potriveste cel mai bine brandului tau.
1. Invingerea monstrului
Aceasta poveste este mai veche decat lumea. De la povestea lui David si Goliat, am tot intalnit acest scenariu: cel mic si slab il invinge pe cel mare si puternic. Un exemplu elocvent din publicitate este reclama Apple din anul 1984 care ataca „Big Brother-ul”.
2. Renasterea
Povestea renasterii – o alta poveste clasica. Filmul „It’s a Wonderul Life” (O viata minunata) exemplifica aceasta tema. Printre brandurile care au folosit tema Renasterii se numara Gatorade, prin campania sa „Replay” si Prudential.
3. Misiunea de cautare
Misiunea de cautare dintr-un punct A intr-un punct B. Un exemplu clasic in acest sens este celebra serie „Lord of the Rings”. Printre brandurile care au utilizat aceasta tema in reclamele lor se numara IBM si Lexus.
4. Calatorie si intoarcere
Povestea transformarii si cunoasterii prin calatorie, apoi revenirea in punctul de plecare este exemplificata in fimele „Vrajitorul din Oz” si „Where the Wild Things Are”. Corona este un brand care a folosit acest tip de poveste in campaniile sale publicitare. Iar Expedia a creat o intreaga campanie in jurul acestei idei.
5. Transformarea din cersetor in print
O alta poveste clasica, intalnita in „Cenusareasa” sau in filmul „Trading Places”. In publicitate, aceasta tema a fost utilizata de Chrysler, in campania „Halftime in America” sau de Johnny Walker, care isi bazeaza intreaga istorie a brandului pe o astfel de transformare radicala.
6. Tragedia
De la grecii antici si pana la Shakespeare, aceasta tema este des intalnita. Povestea tragediei umane, a partii intunecate a umanitatii nu va disparea vreodata. Iar campaniile publicitare folosesc deseori astfel de povesti socante pentru a induiosa oamenii si a-i determina sa sustina o cauza nobila.
7. Comedia
Sa nu uitam de ingredientul minune: umorul. Multe branduri folosesc spoturi amuzante pentru a capta atentia privitorilor.
Autor: Adelina Moisan
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
4.67
din 5
- 3 voturi.
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
TOP articole
Ultimele comentarii
De cate zile ai nevoie pentru a construi un blog de succes
"După 2 ani de căsnicie ruptă, soțul meu m-a lăsat cu doi copii, m-am simțit îngrozitor..."
de Natalie Skirmante
De cate zile ai nevoie pentru a construi un blog de succes
"Numele meu este Riana din Romania. Vreau să depun mărturie despre un vrăjitor puternic care mi-a..."
de Riana
De cate zile ai nevoie pentru a construi un blog de succes
"Numele meu este Tiffany Lacey și sunt foarte fericită că am postat pe acest blog despre modul..."
de Tiffany
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.