Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cumparaturile online: De ce se tem romanii

Tags: cumparaturi online, studiu, romania, daedalus

E tot mai evident faptul ca ideea de comert online cunoaste o ascensiune si o crestere a popularitatii in Romania, unde cumparaturile pe internet se inmultesc. Cu toate acestea insa, exista si un anumit deficit de incredere din partea consumatorilor, care nu trebuie nici neglijat si nici lasat la voia intamplarii.
Potrivit unui studiu derulat de Daedalus Millward Brown, 60% dintre romanii care achizitioneaza produse si servicii online s-au ferit sa faca cumparaturi de pe site-urile care nu le inspirau suficienta incredere. Aceasta lipsa de incredere a fost generata mai ales de designul magazinului online, comentariile altor clienti, platile online cu cardurile bancare, dar si achizitionarea unor produselor pe care nu le puteau vedea.

Datele arata ca 19.2% dintre cei care au renuntat sa mai cumpere online au avut experiente negative sau cunoasteau pe cineva care a avut asemenea experiente. Majoritatea sunt legate de diferentele dintre produsul comandat si cel livrat, deteriorarea produsului pe drum sau calitatea slaba a acestuia.

Pe de alta parte, cumparatorii sunt tentati sa opteze pentru cunparaturile online datorita confortului pe care aceasta modalitate de achizitie o ofera, confort transpus in: livrarea la domiciliu (79.9%), posibilitatea de a cumpara la orice ora (72.1%) si castigul de timp (69.8%). De asemenea, un alt motiv important in achizitia online il constituie posibilitatea de a returna produsul fara justificari (34.1%), acest atribut fiind asociat mai degraba cu magaziele online decat cu cele traditionale.

In ceea ce priveste modalitatea de efectuare a platii, peste 8 din 10 persoane care fac achizitii online opteaza pentru plata la livrarea coletului. In mod surprinzator insa, doar jumatate dintre cei care nu cumpara online stiu despre aceasta modalitate de plata.
Studiul a fost realizat in perioada noiembrie 2011 – ianuarie 2012, pe un panel de 1.550 de respondenti din mediul urban si rural, avand ca obiectiv principal identificarea motivelor pentru care o parte dintre romani sunt reticenti in a cumpara online.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0