Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Publicitatea sub lupa: Cum stam la capitolul investitii in advertising

Tags: publicitate, romania, investitii in publicitate, media fact book, initiative

Potrivit unui amplu studiu realizat de Initiative Media, se estimeaza ca investitiile in publicitatea din Romania se ridica undeva la 309 milioane euro in 2011, adica cu 2% mai putin fata de 2010. Insa surpriza surprizelor vine din zona online.
Studiul Media Fact Book arata faptul ca, dintre toate mediile publicitare, doar online-ul nu a fost deloc afectat de scederile generalizate. Dimpotriva, investitiile in aceasta zona au crescut cu 30% si se asteapta ca si in 2012 sa urmeze un trend ascendent.

Ba chiar mai mult de atat, anul trecut a adus o schimbare importanta pe piata locala de publicitate. Pentru prima data, online-ul s-a pozitionat pe locul al doilea dupa TV. In schimb, zona de Print a fost cel mai tare afectata, inregistrand o scadere de 8% comparativ cu 2012, urmata de OOH (-7%), Radio (-5%) si TV (-4%).

Publicitatea pe internet a cunoscut o crestere semnificativa in 2011, iar aceasta tendinta se va mentine si anul acesta. Comparativ cu 2010, dislay advertising-ul a crescut cu 15%, SEM (AdWords) cu 70% si Performance media (Facebook, Yahoo, Google) cu 62%. Toate acestea la un loc au controbuit la o crestere cu 30% a pietei de publicitate online.

In materie de publicitate pe mobil, se pare ca anul acesta tot SMS-ul va fi principalul canal de comunicare. Totusi, interesul brandurilor in materie de mobile advertising, mobile website-uri si aplicatii mobile este in crestere.   

De vreme ce obiceiurile media se schimba, mai ales in cazul tinerilor din mediul urban, lumea digitala a devenit al doilea cel mai important mediu de comunicare pentru branduri, iar preferinta lor pentru online si canalele social media se reflecta inclusiv in strategiile lor media.

Utilizat mai ales ca supot tactic, investitiile in publicitatea radio au scazut simtitor in 2011, pierzand teren in favoarea online-ului si a platformelor sociale, care sunt mult mai interactive si ofera o mai mare flexibilitate pentru comunicarea creativa.

Printul a inregistrat si el o scadere comparativ cu 2010, insa aceasta nu au fost atat de dramatica ca in alti ani. In ciuda proiectelor inovative ale publisher-ilor pentru a revitaliza zona de print, tirajul si vanzarile au scazut in cazul multor publicatii. Unele dintre ele chiar s-au mutat cu totul in online, in vreme ce altele au fost inchise sau s-au restructurat.

In 2011, posibilitatea introducerii unor reglementari stricte pentru publicitatea OOH a generat nesiguranta pe piata. Vendorii s-au concentrat pe mentinerea clientilor, iar mariile branduri au continuta sa deruleze campanii OOH. Ca atare, investitiile in aceasta zona se cifreaza la 31 milioane euro, mai mici totusi cu 7% fata de 2010.

 Pe ansamblu, estimarile specialistilor pentru 2012 in materie de investitii in publicitate nu sunt tocmai incurajatoare, suma urmand sa se ridica la 303 milioane euro, adica cu 2% mai putin fata de 2011.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016