Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STUDIU: Doar 1% dintre fani interactioneaza cu brandurile pe Facebook

Tags: studiu, facebook, interactiune, like, fani, branduri

De ceva vreme, toata lumea vorbeste despre social media si importanta sa pentru branduri. Iar intreaga valva a declansat pe Facebook o adevarata goana dupa like-uri. Insa ce s-ar putea vedea privind dincolo de ele? Ce s-ar descoperi oferind analizelor ceva mai multa profunzime? Ei bine, s-ar distruge un mit, cel al iubirii trainice si minunate nascuta pe Facebook intre brand si fanii sai.
Un studiu realizat de Ehrenberg-Bass Institute – companie de marketing din Australia ce are in portofoliul sau branduri precum Procter & Gamble si Coca-Cola – releva un fapt suprinzator: doar 1% dintre fanii unui brand de pe Facebook interactioneaza la modul serios cu acesta.
Pentru a ajunge la aceasta concluzie, realizatorii studiului au luat ca reper unul dintre instrumentele de masurare puse la dispozitie chiar de catre platforma de socializare. Este vorba despre People Talking About This, care ia in considerare atat numarul de like-uri, cat si numarul de post-uri, comentarii, tag-uri, share-uri si toate celelalte metode prin care un utilizator interactioneaza cu brandul pe Facebook.
Cercetatorii au analizat 200 dintre marcile de top existente pe cea mai mare retea de socializare din lume vreme de sase saptamani. Raportand cifrele oferite de People Talking About This la numarul de fani, ei au descoperit ca doar 1,3% dintre acestia interactioneaza de fapt cu brandurile. Iar daca ar fi sa nu luam in calcul numarul de like-uri, care necesita un simplu click, ar insemna ca interactiunea se rezuma la doar 0.45%.   
Asta inseamna ca, in ciuda asteptarilor generale, fanii unui brand nu prea se straduiesc sa creeze ceva continut in jurul sau, chiar daca i-au dat la un moment dat like.
Totusi, realizatorii studiului sunt de parere ca aceste date nu trebuie interpretate negativ, intrucat Facebook nu este un veteran printre instrumentele de promovare ale companiilor.
„Nu cred ca este un lucru grav. Oamenii au nevoie de timp pentru a intelege ce poate si ce nu poate face Facebook pentru un brand sau altul. Reteaua nu difera cu mult de mass-media. Este minunat sa beneficiezi de un rating decent, dar sa te astepti ca oamenii sa interactioneze cu un brand peste noapte este cam deplasat”, crede Karen Nelson-Field, de la Ehrenberg-Bass Institute, citata de Adage.com.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016