Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 lucruri pe care trebuie sa le faci pentru startup-ul tau pana la sfarsitul anului

Tags: strategiile firmei, evaluarea costurilor, articol de dizolvare

Avand in vedere ca ne apropiem de sfarsitul anului 2012, este timpul sa inchiei tot ce are legatura cu partea financiara si juridica a afacerii tale. Daca vei incheia intr-un mod corect acest an, vei primi puterea si optimismul de care ai nevoie pentru a incepe anul 2013 asa cum se cuvine.
Cu toate ca este incontestabil faptul ca aceasta perioada este foarta aglomerata, iata cinci lucruri pe care trebuie sa le faci pentru afacerea ta pana la finele anului:
 
1. Pune-ti toate chitantele si facturile in ordine
 
Inainte de a te decide sa mai platesti o taxa pe ultima suta de metri, trebuie sa iti faci o imagine de ansamblu in ceea ce priveste tot istoricul financiar al anului care se apropie de sfarsit. Ar trebui sa incepi sa iti reamintesti toate lucrurile pe care afacerea ta a cheltuit bani in anul 2012, indiferent daca lucrezi pe cont propriu sau ai asociati, pentru ca trebuie sa tii evidenta tutror banilor care ies din firma. Mai mult decat atat, trebuie sa tii evidenta pana si consumabilelor, cum ar fi tusul de la imprimanta si colile folosite.
 
2. Evalueaza strategiile firmei
 
Daca dupa ce ai terminat de calculat toate costurile pe care le-ai avut in anul 2012, observi ca ai un profit mai mare decat cel la care te asteptai, poti lua in considerare noi achizitii majore care ar trebui facute pana la sfarsitul anului. In plus, daca nu ai luat in considerare incheierea unui contract pentru pensionare, ai suficient timp pana la 31 decembrie, astfel veti putea mari durata pana la data scadentei.
 
3. Evalueaza platile fiscale estimate ale anului 2012
 
Din moment ce ai ajuns la concluzia ca anul care se apropie de sfarsit a fost unul profitabil pentru afacerea ta, trebuie sa evaluezi platile estimate deja si sa incerci sa faci un total pentru a planifica plata totala.
 
4. Verifica daca ai nevoie de un raport anual 
 
Raportul anual este o alta formalitate pe care trebuie sa o indeplinesti pentru a putea pastra profitul. In functie de situatie inca care se afla firma de care te ocupi trebuie sa intocmesti un astel de raport fie o data pe an sau de doua ori, fie o data la doi ani. Asigura-te ca stii termenii si obligatiile pe care le cere un astfel de raport inainte de a incheia unul.
 
 
5. Inchide orice afacere inactiva pe care o detii
 
In cazul in care detii o afacere inactiva (pe care nu planuiesti sa o dezvolti anul viitor) trebuie sa o inchizi printr-un articol de dizolvare sau un certificat de incheiere. Daca intocmesti unul din documentele prezentate mai sus vei putea investi banii pe care i-ai fi pierdut pe impozitul pentru afacerea inactiva pe afacerea care a inregistrat profit anul acesta.

 
Autor: Ana Tudor


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016