Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

7 sfaturi pentru un feedback reusit

Tags: sesiune de feedback, angajati, management, feedback negativ, feedback reusit, performanta

Sesiunile de feedback ar trebui sa aiba loc in mod regulat in cadrul companiei, fiind cea mai buna metoda prin care angajatii si managerii isi pot exprima nemultumirile sau sugestiile de imbunatatire a activitatii. Astfel de intalniri intre conducere si angajati ar trebui tratate cu cea mai mare seriozitate. Va prezentam mai jos modul in care ar trebui structurata o sesiune de feedback.
1. Stabileste intalnirea intr-un loc linistit
Alege o sala sau un birou in care sa poti discuta cu angajatul in liniste, fara a fi intrerupt de nimeni.
 
2. Asigura-te ca dispui de toate documentele necesare
Inainte de a stabili intalnirea, asigura-te ca dispui de toate documentele care sa iti sustina atat feedback-ul pozitiv, cat si pe cel negativ. Noteaza-ti punctele pe care vrei sa le discuti cu angajatul si fii pregatit sa aduci argumente solide care sa iti sustina afirmatiile. Daca performanta angajatului respectiv a scazut in ultima perioada, pregateste dovezi care sa iti sustina punctul de vedere.
 
3. Pregateste-te temeinic
Repeta-ti discursul, pentru a te familiariza cu informatiile pe care le vei impartasi. Poti identifica astfel anumite scapari sau dovezi lipsa. Repeta in fata oglinzii, pentru a-ti da seama mai bine ce fel de ton folosesti si ce exprimi prin limbajul corpului. Astfel, vei capata mai multa incredere in tine si in ceea ce ii vei spune acestuia. Pregateste-te pentru orice situatie si imagineaza-ti diferite scenarii. Trebuie sa stii cum te vei comporta in cazul in care angajatul raspunde negativ sau devine agresiv.
 
4. Anunta angajatul din timp, oferindu-i timp sa se pregateasca
Ofera-le angajatilor suficient timp sa se pregateasca pentru sesiunea de feedback, pentru a nu fi luat pe nepregatite. Invita-l sa vina cu propriile dovezi care sa ii sustina afirmatiile si care sa ii reflecte nivelul de performanta.
 
5. Imparte sesiunea de feedback in mai multe etape
Sesiunea de feedback trebuie sa fie bine structurata, fie ca feedback-ul este negativ, fie ca este pozitiv. Doar astfel poti controla buna desfasurare a intalnirii. Pregateste-te, luand in calcul:
- modul in care vei incepe sesiunea de feedback;
- ce argumente si dovezi ii vei prezenta angajatului;
- care va fi ordinea de prezentare a dovezilor;
- ce fel de raspuns iti doresti sa primesti din partea angajatului;
- modul in care vei incheia sesiunea de feedback.
 
6. Fii cat mai specific
Nu oferi informatii generale sau vagi. Feedback-ul trebuie sa fie cat mai specific, pentru a avea impactul dorit. Ofera multe exemple relevante, statistici, rapoarte, documente care sa iti sustina afirmatiile. Chiar si feedback-ul pozitiv trebuie sa fie extrem de specific. Nu ii poti spune angajatului ca „face o treaba buna”, ci trebuie sa identifici ce anume face bine si daca exista loc de imbunatatiri.
 
7. Nu oferi doar feedback negativ
Sesiunile de feedback nu trebuie folosite doar pentru a-ti „disciplina” angajatii neperformanti, ci si pentru a incuraja comportamentul pozitiv. Permite-le angajatilor sa si exprime liber opiniile si nemultumirile, daca iti doresti ca activitatea acestora sa se imbunatateasca.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016