Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Daca vrei sa-ti rebranduiesti afacerea, ia exemplu de la cei mai buni

Tags: branding, rebranding, apple, microsoft, proces de rebranding, client, atasament, marci, reinventare

Sunt multe exemple de rebranding nereusit, dar avem, din fericire, si exemple de la care putem invata cum sa ne organizam traseul dupa ce incepem procedura de rebranding. E important sa stim ce vrem sa obtinem de la un astfel de proces fiindca este unul riscant, insa in multe situatii rebrandingul se poate dovedi ultima portita de scapare.

Asa cum se spune si despre Apple, la un moment dat era falimentar, iar acum conduce lumea. Brandul poate deveni altul in perceptia consumatorilor odata cu evolutia societatii, astfel ca reinventarea, extinderea unor game de produse sau modificarea unor aspecte care tin de mesajul brandului devin obligatorii.

Sa nu uitam, asadar, ca un client devotat brandului e un client care a dezvoltat in timp un atasament fata de brand si ca procesul de rebranding nu trebuie sa distruga aceasta relatie atunci cand are loc.

Care sunt cele trei mari companii care au reusit cu succes sa-si definitiveze procesul de rebranding?

Incepem cu Starbucks, compania care a vrut sa aduca logo-ul mai aproape de libertatea in design si de posibilitatile infinite de folosire a logo-ului in diferite contexte. In 2011 Starbucks a facut astfel mai multe modificari, inclusiv in cadrul mesajelor de comunicare, toate aceste schimbari facand parte dintr-un plan pe termen lung de dezvoltare a marcii. De remarcat faptul ca rebranding-ul s-a facut dupa ce vanzarile scazusera din cauza crizei si intr-un context in care existau atacuri din partea campaniilor anti-globalizare.



Microsoft e cea de-a doua companie care a depus eforturi consistente de rebranding si de repozitionare. Odata cu explozia telefoniei mobile incepand cu 2007, pentru Microsoft incepuse sa devina din ce in ce mai greu sa se mentina la un nivel concurential profitabil langa marci precum Apple si Google. Intre 2011 si 2012, compania si-a rebranduit logo-urile, produsele, serviciile si site-urile astfel incat publicul si-a schimbat perceptia asupra brandului.



Chiar daca generatiile tinere au crescut cu imaginea unei companii cat se poate de la moda, Apple nu a fost "pe val" dintotdeauna. Timp de aproape un deceniu, compania a trebuit sa reziste pe piata alaturi de competitori precum IBM, HP si DELL. Chiar si dupa ce a lansat Macintosh LC, compania nu devenise inca un brand cool. Reusita de branding a venit atunci cand oamenii au inceput sa-si doreasca produsele Apple si sa considere ca aceste produse sunt cele mai "cool" cand vine vorba de gadget-uri si laptop-uri.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016