Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un lider destept nu spune niciodata...

Tags: management, sfaturi de management, lide, leadership

Este greu sa fii un lider mare. Nu este ceva innascut, caci nu exista niciun factor genetic care sa influenteze capacitatea de a fi lider. Leadershipul este si o arta, si o stiinta deopotriva. O arta, pentru ca evolueaza continuu si implica o doza uriasa de creativitate, si o stiinta, caci presupune principii si tehnici care trebuie respectate.
Exista, prin urmare, anumite lucruri care nu trebuie sa fie spuse:
 
1. Sa nu-mi faci vreo surpriza.
 
Se prea poate sa fii coplesit de unele evenimente pe care nu le-ai prevazut si, de jena, juri ca asa ceva nu ti se va mai intampla niciodata.
 
Iti pui oamenii sa munceasca mai mult, mai bine, sa se uite dupa orice date care ar prezice vreo apocalipsa, dar apoi.... Se intampla iarasi ceva neasteptat si esti un lider nefericit. Inca o data.
 
Ca sa te protejezi, le spui oamenilor sa nu–ti faca surprize sau sa nu-ti aduca vesti proaste. Ghici ce urmeaza? Nu-ti spun nicio veste proasta si nici nu te mai informeaza cand ceva rau are loc. Le baga pe toate sub pres, pentru ca asta le-ai si spus sa faca. Ceea ce, in schimb, inseamna ca te asteapta dupa colt o bomba care-ti va exploda in fata.
 
Daca esti preocupat de predictibilitate si consecventa, fa-ti o favoare si nu incerca sa elimini vestile rele sau surprizele. Incearca exact atitudinea opusa: „prima data cand mirosi vreo este proasta sau o surpriza, vino cu ea la mine.” Numai asa vei avea o sansa cat de mica de a controla lucrurile.
 
2. Daca ai fi un animal, ce animal ai fi?
 
Sau „Ce carti te-au infleuntat cand erai tanar?” sau „Care este culoarea ta favorita?”. Adica orice intrebare despre care cdrezi tu ac iti spune daca iti place de un angajat sau nu.
 
Este un asa-zis truc psihologic care nu te ajuta deloc sa intelegi abilitatile candidatului pe care-l intervievezi pentru un job. 
 
3. Nu o lua personal.
 
Pe bune? Lasa-ma sa ghicesc, vorbesti cu o... persoana, despre ea, mimca ei, ideile lor, competenta, alegerile, munca de-o viata etc. Si ii spui sa n-o ia personal???
 
Ce-ai zice atunci sa-ti lasi angajatii o saptamana intreaga sa-ti spuna tot ce simt despre tine, dar sa prefateze totul cu „Nu o lua personal”?
 
Daca nu vrei ca lumea sa o ia personal, poate ar fi mai bine sa te apuci de apicultura. 
 
Sursa: inc.com
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016