Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Marketingul online in relatia cu anticariatul. Face toti banii?

Tags: marketing online, anticariat online, brading, profit, e-book, carte tiparita

Ii cam face. Am vazut recent emisiunea "Face toti banii", iar in editia respectiva se discuta tocmai despre aceasta afacere. Mare mi-a fost bucuria sa vad ca interviurile erau luate in unele dintre anticariatele pe care le vizitez destul de des prin Bucuresti.
Antreprenorii respectivi: tineri si multumiti. Cifra de afaceri: 7.000 - 8.000 euro pe luna, cu profit de pana la 35% in cele mai multe luni din an. Nu am prins toata emisiunea, mi-au scapat mai multe detalii si informatii, o arhiva online nu exista (din pacate!), insa esentialul asta a fost: merita.

E suficient sa dai o cautare pe Google sa vezi numarul incredibil de mare al anticariatelor online. Posibilitatea unei astfel de afaceri mutata in online i-a fermecat pe multi. Trebuie sa recunosc, prefer stilul ceva mai traditionalist. Asa cum pot tine o prelegere lunga cat o zi de post despre e-book versus carte tiparita, tot asa pot tine o cuvantare despre anticariatele online si cele reale, din strada, de la coltul strazii, de pe bulevardele principale.

Noul intareste vechiul. E o regula de cand lumea si nu a fost dezmintita pana acum. Acest aparent potop al anticariatelor online nu va tine foarte mult si va avea un efect... tangibil: se vor inmulti anticariatele reale. Daca in general poti deoasebi magazinele online de haine prin specificul lor, cu anticariatele online nu mai poti face acelasi lucru.

Un branding deficitar al celor mai multe dintre acestea le face sa se piarda si mai mult in furtuna de nisip creata de cuvintele-cheie: "anticariat" si "online". Batalia pentru indexarea in Google se transforma astfel in lupta lui Don Quijote cu morile de vant. Greoii acestui domeniu se vor detasa repede de competitori, iar o alta posibila varianta e cea in care librariile online isi vor deschide si sectiuni cu carti vechi.

Cert este ca nimeni nu va cauta o singura carte in peste cincizeci de anticariate online. In schimb, va merge la anticariatele pe care deja le cunoaste si care au inceput deja sa apara grupate cate doua sau cate trei in puncte importante din oras. Si daca nu va gasi cartea, anticarul ii promite ca o va aduce in doar cateva zile. Cam cat ar dura sa astepti si livrarea.

E un fenomen in schimbare si intr-o dezvoltare febrila asa ca este partial prematur sa incercam sa ii definim clar niste contururi pe care acest domeniu si le va intari singur abia in 2-3 ani. Cartea tiparita nu a fost si nici nu va fi inghitita de e-book. Asa ca nici anticariatul online nu va face ca vechile rafturi doldora de carti de langa Universitate sa dispara.

Anticariatele sunt o traditie, iar perioada lor de glorie nici nu a sosit inca. Asa ca, pentru cei care doresc sa investeasca intr-o astfel de afacere, sunt recomandate toate acele principii de marketing pe care le enumeram deseori. Vorba ceea, unde branding nu e, nici Google nu te vede.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0