Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

7 secrete ale oamenilor extrem de eficienti

Tags: eficacitate, productiv, organizarea muncii, multi-tasking

Sa fii productiv nu e un talent innascut. E o calitate care se educa de-a lungul timpului. Si poti deveni eficient intr-un timp mai scurt sau mai lung, in functie de cat de mult iti doresti sa-ti faci ordine in viata, sa ai mai mult timp liber, sa termini mai multe proiecte si sa mai ai timp sa te bucuri si de reusite.
Mai jos sunt doar cateva dintre acele trasaturi pe care le vom regasi la oamenii extrem de eficienti pe care ii invidiem adesea banuindu-i de super-puteri.

1. Fa-ti o lista cu ce "sa nu faci". O astfel de lista te va tine departe de obieceiurile neproductive, cum ar fi sa verifici frecvent pagina de Facebook sau Twitter sau alte site-uri care nu-ti sunt de folos in timp ce lucrezi, dar care se pricep destul de bine la a-ti capta atentia si la a-ti consuma timpul in mod ineficient.

2. Organizeaza-ti biroul. Un sistem bine pus la punct inseamna ca spatiul de lucru si informatia cu care lucrezi sa fie organizate in mod cat mai strict. In caz contrar, vei pierde foarte mult timp cautand un numar de telefon, incercand sa gasesti un fisier a carui denumire ai uitat-o si tot asa. La sfarsitul zilei, daca ai aduna minutele irosite altfel, n-ai fi prea incantat de orele pierdute.

3. Renunta fara mila la orice ti-ar putea distrage atentia atunci cand lucrezi. Inchide usa daca lucrezi de-acasa sau in propriul birou, inchide-ti telefonul, inchide e-mailul sau verifica-l la ore prestabilite etc. Nu te poti izola astfel tot timpul, evident, insa vei vedea ca poti fi de zece ori mai eficient intr-un timp mult mai scurt.

4. Stabileste-ti un sistem de obiective usor de indeplinit. Acestea vor fi specifice, masurabile, realizabile, relevante si vor avea un termen limita. Imparte obiectivul principal in sarcini mai mici pe care va trebui sa le indeplinesti. Nu le amana pe cele care iti influenteaza prezentul.

5. Lucreaza atunci cand mintea ta este odihnita si ia lucrurile in ordine. Astfel, incepe cu sarcinile mai dificile si nu lasa greul pe orele dupa-amiezii cand mintea noastra deja oboseste si nu mai este la fel de eficienta.

6. Incearca sa fii productiv, nu ocupat. Fa lucrurile pe loc si nu le amana atunci cand acestea sunt urgente. Rezultatele sunt mereu mai importante decat timpul de care am avut nevoie pentru a le obtine. Asa ca daca ceva te aduce mai aproape de obiectivul final, inseamna ca merita efortul chiar acum.

 7. Ia lucrurile pe timp si nu te gandi la un milion de proiecte in acelasi timp. Multi-tasking-ul nu este o arma secreta, ci doar un aspect al vietii de azi prin care suntem mai putini productivi. Atunci cand ne concentram atentia asupra unui singur lucru, vom reusi sa il terminam mai repede in loc sa incepem zece proiecte si sa nu terminam niciunul.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016