Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Premiul face diferenta: Romanii prefera promotiile care le aduc bani

Tags: premiu, campanie, promotie, studiu, premiu in bani

Daca doriti ca succesul unei campanii promotionale sa fie aproape garantat, nu pierdeti vremea cu recompense neinsemnate. Cele mai atractive campanii sunt cele in care marele premiu consta in bani. Aceasta este concluzia unui studiu efectuat recent in Romania.
Potrivit datelor Mediapost Hit Mail, eficacitatea campaniilor de marketing este cu 49% mai mare decat media generala atunci cand premiile sunt in bani, cu 42%, atunci cand premiile sunt autoturisme si cu 38% sub medie, cand premiile oferite sunt electronice.
La baza studiului Mediapost Hit Mail a stat analiza a peste 100 de campanii de tip “send and win” realizate in Romania intre 2005 si 2011. Acestea sunt tipurile de promotii in care consumatorul trimite, printr-un canal predefinit (SMS, web, social media, voce, posta), o dovada a cumpararii produsului pentru a putea castiga unul sau mai multe premii prin tragere la sorti.
Studiul a evidentiat o crestere a ratei de validitate a intrarilor in promotiile “send and win” (rata de validitate indica cat la suta din totalul intrarilor intr-o campanie reprezinta intrari valide). Astfel, daca in 2006 rata de validitate era de 60%, in 2011 a crescut la 94.

In acest sens, un rol important pare sa fi avut si internetul. Daca in 2006, procentul web-ului in intrarile promotiilor era de 8%, incepand cu anul 2008 acesta a inceput sa creasca consistent pana la 51%, mentinandu-se la 54% in 2010 si 2011.

In ceea ce priveste evolutia premiilor oferite de promotiile send and win, tendinta generala este de scadere a valorii totale a premiilor, coroborata cu o tendinta de usoara crestere a valorii marelui premiu.

Studiul mai arata ca, in medie, pe parcursul unei campanii, un consumator participa de 4 ori, iar cea mai buna zi de participare a fost vineri (4.7% peste medie), in vreme ce ziua cea mai slaba a fost marţi (4.3% sub medie).

Cei mai importanti factori care influenteaza numarul de intrari si eficacitatea unei promotii sunt: numarul total al codurilor participante (in cazul codurilor pe produs), valoarea totala a premiilor, valoarea premiului mare, numarul total de premii, durata promotiei, bugetul de media si existenta mecanismelor de incurajare a participarii repetate.
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016