Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Legea junglei in marketing: scapa cine poate
Tags: viata lui pi, marketing, mediul de afaceri, imprejurari, creativitate, succes
Mediul de afaceri pare sa fie, de multe ori, similar barcii pe care se afla protagonistul din filmul "Viata lui Pi". Unul e slab (Pi), altul e viclean, dar nu are forta (hiena), un al treilea pasager de pe barca are forta, dar nu e cel mai viclean (tigrul), iar cel de-al patrulea pasager isi rupe un picior chiar de cand aterizeaza in barca (zebra).
Mediul de afaceri pare sa fie, de multe ori, similar barcii pe care se afla protagonistul din filmul "Viata lui Pi". Unul e slab (Pi), altul e viclean, dar nu are forta (hiena), un al treilea pasager de pe barca are forta, dar nu e cel mai viclean (tigrul), iar cel de-al patrulea pasager isi rupe un picior chiar de cand aterizeaza in barca (zebra).
Intr-o lume in care legea junglei pare sa se aplice si in afaceri, filmul da o lectie de viata in care astfel de valori deloc productive sunt rastalmacite printr-o colaborare care nu ne mira: cel slab il supune pe cel puternic fiindca il sustine prin hrana.
Nu trebuie sa ne gandim prea mult pentru a recunoaste astfel de similitudini in structura unei societati. Si nu trebuie sa uitam nici ca, asa cum in "Viata lui Pi", Richard Parker (tigrul) nu se ataseaza de Pi, nici cei care detin forta nu vor arata recunostinta fata de cei care furnizeaza, in fond, elemente esentiale.
Asta nu inseamna insa ca in acest decalaj trebuie sa vedem o bariera in calea dezvoltarii. Fiindca, parafrazand, "Scapa cine poate!" se poate transforma oricand in "Reuseste cine poate!". Iar asta nu inseamna ca trebuie sa iti pui sperantele in alti pasageri din barca, ci in tine.
A te considera o victima in contextul societatii actuale inseamna sa-ti recunosti un handicap si sa il pui pe seama imprejurarilor in care te afli. In mod deloc paradoxal, oamenii care au cel mai mare succes au plecat din mijlocul unor imprejurari care pe unii dintre noi i-ar fi facut sa isi piarda orice speranta.
Cele mai mari constrangeri duc insa adeseori la cele mai mari inovatii si reusite. Fiindca atunci cand posibilitatile sunt infinite, creativitatea noastra si dorintele de a umple un gol sunt dispersate in mod corespunzator.
Protagonistul din "Viata lui Pi" a ajuns cu bine la liman. Mai departe, aflati singuri cum si-a construit viata daca urmariti filmul. Si decideti, tot voi, daca imprejurarile pot fi o cauza a nereusitei sau un argument pentru a reusi.
Autor: Mihaela Pascu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
4.25
din 5
- 2 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.