Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noua putere a consumatorilor

Tags: consumatori, putere, social media, facebook, twitter, capitalism, instrument de marketing

Harvard Business Review si-a dedicat atentia celor doua tendinte de business care reorienteaza lumea corporatista. Una se refera la fascinatia crescanda de a intra in social media pentru a face marketing-ul de brand acolo. Cealalta are in vedere cresterea presiunii asupra companiilor de a fi mai responsabile in plan social si de a-si regandi lista de valori, in sensul investitiei pe termen lung in societate.
Fiecare dintre tendintele de mai sus le cere liderilor de companii sa-si schimbe atitudinea adecvata vechilor modele de business. Adoptarea numai a uneia dintre cele doua este suficienta pentru a schimba serios structurile si procesele de afaceri.
 
Aceste doua tendinte se intersecteaza si o vor face din ce in ce mai mult pe viitor. Social media este pe punctul de a vine tare din urma si de a se afirma ca un nou instrument de marketing si branding. Vorbim de un mediu de comunicare ce conduce o forta ce va transforma lumea: consumatorii implicati social care incearca sa-si foloseasca vocea si puterea de cumparare pentru a opri practici de business nesustenabile s pentru a tempera capitalismul indiferent. In anii ce vor urma, daca nu chiar mai curand, social media vor deveni un instrument puternic pe care consumatorii il vor folosi agresiv pentru a influenta atitudini si pentru a forta companiile sa devina mai responsabile in plan social.
 
Evolutia social media si transformarea lor intr-un mecanism solid de transformare sociala sunt deja vizibile. In ciuda multor critici dure care spun ca Facebook, Twitter si YouTube sunt doar metode de entertainment, canale de informatii vulgare, concluzia contrara s-a dovedit, de cele mai multe ori, cea adevarata. 
 
Am fost martori, in ultimul an, ai multor exemple in care instrumentele social media au fost folosite pentru a induce reforme politice, dar si pentru a atrage implicare de natura umanitara. Twitter si Facebook au fost elemente vitale de comunicare si organizare politica in cadrul revolutiilor din 2011 care au zguduit lumea araba. Ambele retele s-au dovedit indispensabile eforturilor de intrajutorare care au urmat dezastrelor naturale din Haiti si Japonia.
 
Influenta social media le da acces consumatorilor in lumea afacerilor. Ei inteleg acum ca pot folosi social media pentru a se organiza in jurul unor valori impartasite pentru a initia actiuni semnificative. Social media le ofera un spatiu unde pot sa-si spuna ideile, dar unde pot si pedepsi comportamente iresponsabile ale companiilor. Un exemplu ar fi campania condusa de Greenpeace pe Facebook impotriva sprijinului tacit oferit de Nestlé’s defrisarii din Malaezia, protest urmat de actiuni fizice.

Pe de alta parte, consumatorii graviteaza in jurul companiilor care folosesc social media pentru a dialoga cu ei in legatura cu chestiuni sociale. Un exemplu cuniscut este proiectul Pepsi Refresh care a folosit crowdsourcing-ul pentru a-i invita pe consumatori sa aleaga unde sa se implice caritabil compania.

Social media creeaza nu numai un dialog pe teme de marketing intre brand-uri si consumatori, dar ofera si argumente pentru ca marile si micile corporatii sa devina partenere cu fluxul crescand de consumatori care cer noi standarde de comportament corporatist si o implicare non-profit mai mare. 

Recompensele de care se vor bucura companiile si brandurile sunt potential fantastice. Vor deveni modele de business a caror piata este compusa din consumatorii de peste tot din lume, indiferent de localizare geografica sau nationalitate, care cred intr-un brand pe baza valorilor impartasite si a comportamentului social responsabil. Acestea vor fi brand-urile fata de care consumatorii isi vor dovedi loialitatea folosind Twitter, Facebook, FourSquare si alte retele de socializare care ii ajuta acum sa cladeasca sau sa distruga nume de marci.
 
Autor: Petru Scraba


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016