Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Rankingul poate fi inselator. La ce sa fim atenti

Tags: ranking, trafic site, click link, optimizare site, dezvoltare proiect, newsletter

Chiar zilele trecute, in timp ce incercam sa gestionez cu succes un bagaj maricel, doua ziare, o cafea si un covrig cu mar, a sunat telefonul. Primul gand a fost ca ispititorul covrig cald va fi consumat cat se poate de rece, din pacate.

S-a dovedit in doua minute ca trebuia sa dau cateva sfaturi unui prieten cu privire la rankingul inspaimantator de mare al unui site nou aparut pe piata.

"De unde si pana unde?", ma intreba amicul enervat la culme. "Sunt noi, au o mana de oameni, nici macar nu sunt platiti, de unde atata trafic?"

Mana de oameni, la o analiza mai atenta (in urma mai multor intrebari legate de site) s-a dovedit ca era o echipa formata din aproape treizeci de oameni, daca nu mai multi. Unii, intr-adevar, neplatiti, dar cei mai multi aflati in functii platite pe care si le luau in serios.

Continut nou si diversificat, actualizari, optimizare impecabila, o echipa, nu o mana de oameni, care promova continutul pe paginile personale de unde, cum e si de asteptat, ne putem imagina grupuri mari de utilizatori accesand linkul si intrand pe site.

Iar acestea ar fi doar cele mai evidente motive pentru care un site poate sa aiba un ranking foarte mare. E drept ca elementul de noutate aduce un avant pe care managerii proiectului vor trebui ulterior sa-l mentina si sa-l hraneasca in mod constant.

Cum mentinem insa cotele la valori reale? Howard J. Sewell a declarat pentru Marketingprofs.com ca ar trebui ca scorurile pe care le inregistram intr-o saptamana (si ne referim aici mai mult la site-urile de tip magazin online) sa aiba termene de expirare pentru ca datele noastre cu privire la activitatea utilizatorilor pe site pot sa ne insele si se pot indeparta foarte usor de ceea ce se intampla in realitate. Si daca vrem sa stim ce modificari trebuie sa ii facem site-ului pentru a-l imbunatati in permanenta, buna gestionare a acestor cifre nu trebuie neglijata.

Acesta a precizat astfel ca ar trebui acordate termene de valabilitate pentru diferitele tipuri de comportament/actiune ale unui utilizator pe site, astfel:
  • Vizita pe site: adauga 1 punct, asteapta 3 zile, scade 1 pct.
     
  • Click pe un link in newsletter: adauga 5 puncte, asteapta o saptamana, scade 5 puncte.
  • Cerere testare produs: adauga 30 puncte, asteapta 2 luni, scade 30 puncte.

In functie de aceste actiuni ne vom da seama mult mai usor care sunt acele elemente care functioneaza sau nu pe site si vom putea determina valoarea reala a traficului de care site-ul nostru dispune, masurand in acelasi timp si modul in care fluctueaza rata vanzarilor prin site si prin intermediul newsletter-ului.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016