Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 sfaturi pentru a face fata clientilor dificili!

Tags: clienti dificili, clienti imposibili, clienti fideli, plangeri clienti

Clientii dificili sunt pretutindeni si trebuie sa recunoastem ca le datoram multumiri pentru ca ne ajuta sa ne imbunatatim afacerile in mod constant. Desigur, nu este un lucru imbucurator la prima vedere, insa un client nemultumit are capacitatea de a scoate in evidenta aspecte negative esentiale, aspecte care se cer rezolvate cat mai rapid.
In fapt, aceste nemultumiri si plangeri sunt puncte-cheie care ne permit sa ne intelegem mai bine consumatorii ideali, clientii si potentialii clienti. Nu confundam notiunea de client cu cea de consumator. Clientul este cel care plateste si nu este intotdeauna si cel care consuma bunul achizitionat.

Haideti sa vedem si care sunt cele 5 sfaturi oferite de publicatia Entrepreneur, pentru cei care au de-a face cu clienti dificili:

1. Nu uitati: Clientul are intotdeauna dreptate!
Vechea filosofie este cat se poate de reala si tinem cont de ea chiar si atunci cand avem de-a face cu cei mai dificili si enervanti clienti cu putinta. Trebuie sa constientizam faptul ca un client se castiga extrem de greu si se poate pierde foarte usor daca nu stim cum sa crestem relatia dintre brandul nostru si identitatea sa.

2. Ne trainuim angajatii pentru a face fata plangerilor. Stiti acele CV-uri in care canditatii trec printre abilitati si calitati faptul ca pot lucra in conditii de stres? Ei bine, exact de acest tip de oameni avem nevoie, de oameni calmi, rabdatori, care sa poata asculta, orientati catre rezolvarea de probleme, orientati catre ideea de socializare si interactiune, capabili sa aplaneze conflicte.

3. Angajati destui oameni pentru a minimaliza frustrarea clientilor. De foarte multe ori, lipsa de personal este de vina pentru cele mai multe neplaceri, plangeri si probleme.

4. Nu promiteti ce nu puteti livra, oricat de tentant ar parea. Orice promisiune trebuie sa fie fondata, bazata pe date reale, pe cifre clare si statistici. Este esential sa oferiti ce promiteti, atunci cand promiteti, fara nicio abatere.

5. Despartiti-va de clientii dificili daca niciun efort nu pare sa mai dea roade. Clientii sunt, uneori, imposibil de multumit. La aceasta idee ajungem dupa multiple incercari de a le face pe plac, de la indeplini orice cerinta. La final descoperim ca unii clienti ne rapesc prea mult timp, timp care ne costa enorm de multi bani!


sursa foto: www.sxc.hu
Autor: Maria Nicutar


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016