Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

1911 este numarul unic pentru urgente cibernetice

La inceputul lunii mai a avut loc o ceremonie unde a fost lansat numarul unic 1911 pentru urgente cibernetice la care a participat si Alexandru Petrescu, ministrul Comunicatiilor.
"Am lansat astazi, 2 mai, prin Centrul National de Raspuns la Incidente de Securitate Cibernetica (CERT-Ro), un numar unic, 1911, apelabil din toate retelele, la care vor putea fi raportate incidentele de securitate cibernetica de catre persoane fizice, juridice si institutii publice, oferindu-li-se prin Call Center o asistenta primara si consiliere pentru diagnosticare si remediere. Incurajam astfel notificarea incidentelor de securitate cibernetica atat din partea IMM-urilor, a institutiilor publice sau a cetatenilor, adesea afectati de campanii malitioase cu efecte negative majore in plan economic si personal astfel incat o diagnosticare si o asistenta primara sa fie acordate in timp util. Mentionez ca toate datele care vor fi extrase din aceste notificari vor sta la baza unor campanii de informare si alertare pentru alti posibili utilizatori vulnerabili care pot deveni victime ale unor atacuri similare", a declarat oficialul PSD. 

La scurt timp dupa, fostul ministrul al Comunicatiilor, Augustin Jianu, arata ca proiectul eCSI prin care a fost finantat si lansat numarul scurt a fost depus pentru finantare la Comisia Europeana in 2016, asadar echipa actualiza a PSD de la minister n-ar fi avut nicio implicare. Dupa aceasta declaratie, Alexandru Petrescu a raspuns. "Am fi o tara de performeri daca am fi analizati dupa numarul proiectelor depuse! De-a lungul timpului MCSI a excelat in proiecte depuse si nelivrate. Este bine cunoscut (inclusiv de domnul Augustin Jianu sper) faptul ca in managementul proiectelor, cea mai dificila etapa este implementarea acestora, pentru ca acest fapt inseamna absorbtia efectiva a banilor europeni si atingerea scopului pentru care proiectul a fost gandit si depus. In rest, vorbim doar de comisii, prelungiri, fazari, dezangajari si multe alte explicatii prin care sa aratam de ce nu se poate! 
Implementarea proiectului de care face vorbire domnul Jianu a inceput sub Guvernul PSD, dupa plecarea dumnealui din pozitia de ministru si se desfasoara sub guvernarea PSD (perioada de implementare fiind 1 septembrie 2017-30 august 2019).
O componenta a acestui proiect o reprezinta intr-adevar dezvoltarea unui cyber call centre, insa alocarea unui numar unic scurt, respectiv 1911, apelabil din toate retelele, a fost un demers efectuat de echipa CERT RO strict la initiativa mea in 2019.
Numarul unic si campania de promovare ce acompaniaza demersul vor facilita raportarea incidentelor de securitate cibernetica, contribuind inclusiv la cresterea nivelului de constientizare a riscului privind securitatea cibernetica.
A se nota diferenta dintre un call center, care reprezinta un serviciu suport constituit dintr-o infrastructura hardware si software operata de personal sau automatizata, si noul concept adus de numarul unic, 1911 care are o puternica componenta de constientizare la nivelul populatiei dar si a firmelor a importantei masurilor de securitate cibernetica, aditional avand o functie de compilare si analiza a datelor obtinute si translatarea lor in noi programe/strategii care sa asigure o politica nationala de securitate cibernetica proactiva", a spus ministrul. 

Un raport realizat dupa 5 zile de la operationalizarea numarului 1911, statisticile CERT-RO arata ca au fost:
  • 100 de apeluri relevante
  • 87 de incidente de securitate cibernetice raportate
  • 25% din incidente au avut loc in Bucuresti
  • 30% din incidente au fost fraude

Raportarea acestor incidente la 1911 ar putea fi obligatorie si necesara pentru companii sau PFA care au contact cu date personale, intrucat Regulamentul prevede aceasta obligatie pe care ANSPDCP o impune. Amenzile pentru ascunderea unor astfel de intamplari pot atrage chiar falimentul.
Autor: Florin P. Amariei


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0