Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Diversificarea portofoliului de produse sau servicii al afacerii: cum sa explorezi noi oportunitati

Atunci cand doresti sa-ti extinzi afacerea, obiectivul este unul clar: atragerea mai multor clienti. Si, pentru asta, printre primele lucruri pe care este bine sa le ai in vedere este diversificarea portofoliului de produse sau servicii. Dar cum poti face asta? Descopera in cele ce urmeaza 3 lucruri pe care le poti face pentru a-ti diversifica portofoliul intr-un mod profitabil.

 

1. Anticipeaza modificarile de consum

Comportamentul consumatorului este unul dinamic, fiind influentat intr-o mare masura de situatia economica generala. De aceea, este esential sa ai in vedere acest aspect atunci cand iti conturezi strategiile de diversificare a portofoliului de produse sau servicii in cadrul afacerii tale. Iata cateva dintre schimbarile majore in comportamentul consumatorilor pe care le poti anticipa si tu cu ajutorul unui studiu de piata:

 
  • Inclinatia catre produse sau servicii mai accesibile din punct de vedere financiar;
  • Reducerea sau chiar renuntarea la activitati recreative sau hobby-uri costisitoare;
  • Cresterea preocuparii pentru economisire;
  • Deschiderea catre obtinerea unui al doilea loc de munca sau chiar catre initierea unei activitati antreprenoriale.
 

Avand in vedere aceste tendinte, in functie de specificul businessului tau, poti sa dezvolti produsele sau serviciile care sa vina in intampinarea nevoilor consumatorilor. De exemplu, daca detii o firma de curatenie, indiferent ca te adresezi afacerilor sau persoanelor fizice, poti incerca sa-ti ajustezi preturile astfel incat sa fie mai accesibile pentru clienti, dar in acelasi timp sa ramana competitive pe piata.

 

Pentru a face asta fara a afecta profitabilitatea businessului tau, investeste in tehnologii care sa eficientizeze munca si sa automatizeze unele procese repetitive. Bugetul necesar pentru acestea il poti obtine cu ajutorul unui credit persoane juridice.

2. Descopera oportunitatile din nisa ta 

Inainte de a lua deciziile de investitii, analizeaza piata si descopera oportunitatile din nisa ta pentru a vedea daca merita sa investesti in ideile pe care le ai. Ceea ce poti face mai intai, este sa studiezi concurenta pentru a intelege ce functioneaza si ce nu in piata. Identifica punctele slabe ale competitorilor tai si incearca sa vii cu idei inovatoare pentru a le depasi.

 

De asemenea, o alta modalitate care iti permite sa descoperi oportunitati de business este si cea de a asculta feedback-ul clientilor existenti. Acestia iti pot oferi o perspectiva valoroasa asupra a ceea ce le lipseste, dar si asupra unor imbunatatiri pe care le-ai putea aduce produselor si serviciilor tale actuale.

 

Nu in ultimul rand, exploreaza oportunitati de colaborare cu alte afaceri care sa te ajute sa-ti dezvolti portofoliul de clienti. Pentru asta, poti furniza servicii complementare serviciilor lor, dar poti in acelasi timp sa iti cauti si tu parteneri care sa ofere servicii complementare celor pe care le oferi tu deja clientilor tai. Astfel, vei putea atrage mai multi clienti noi datorita serviciilor complexe pe care le oferi tu impreuna cu partenerii tai.

3. Identifica serviciile/ produsele neprofitabile

Pe langa oportunitati, este important sa identifici si punctele slabe ale afacerii tale. Pentru asta, poti sa pornesti de la identificarea serviciilor si a produselor mai putin profitabile.

 

Analizeaza volumele lunare de vanzari pe ultimul an si alege produsele/ serviciile de la coada clasamentului. Nu uita sa fii atent si la profitabilitatea fiecarui produs sau serviciu pe care il oferi. Chiar daca nu se afla la coada clasamentului, unele produse sau servicii ar putea sa-ti aduca o profitabilitate mai mica decat celelalte. Odata ce le-ai identificat, ai la dispozitie 2 optiuni din care poti alege:

 
  1. Renunti la ele definitiv in detrimentul unor produse/ servicii mai profitabile;
  2. Renunti la ele pe o perioada de timp limitata in care identifici modalitati de a le imbunatati sau de a le scadea costul de productie.
 

In concluzie, anticiparea modificarilor in comportamentul consumatorilor, identificarea oportunitatilor de business, dar si analiza produselor si a serviciilor mai putin profitabile din portofoliul tau sunt cateva metode pe care le poti folosi pentru dezvoltarea afacerii. Totusi, tine cont ca toate aceste activitati fac parte dintr-un proces indelungat, asa ca inarmeaza-te cu rabdarea si resursele necesare pentru a-l duce la final.

 

Sursa foto: Shutterstock

 
Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016