Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Telemarketing. Vorba dulce, mult aduce
		| de Alex Dinu | 
Intr-o perioada in care concurenta este din ce in ce mai mare iar metodele traditionale incep sa nu mai dea roade (sau, cel putin, sa nu mai aduca profitul de acum zece-douazeci de ani), implementarea unei noi strategii devine o prioritate pentru orice om de vanzari.
Printre metodele asa-zise  neconventionale de vanzari se numara si vanzarile prin telemarketing.  Profesionistii inca mai fac o oarecare diferenta intre telemarketing si  telesales (vanzari prin telefon), principalul argument fiind ca, pentru  telemarketing, este nevoie de un script si de o planificare minutioasa a  convorbirii, in vreme ce vanzarile prin telefon se bazeaza mai mult pe  spontaneitatea vanzatorului. 
Vom trata acum telemarketingul,  in fond tot o metoda de a vinde cu ajutorul telefonului, urmand ca  intr-o actualizare sa detaliem conceptul "telesales" si sa va propunem  mai multe solutii informatice de mare ajutor in telemarketing. Pentru o  companie inca neobisnuita cu conceptul de telemarketing, consideram ca,  pentru inceput, nu este nevoie sa se faca deosebirea intre "telemarketing" si "telesales".
Asadar, cand americanul de origine scotiana Alexander Graham Bell a  inventat telefonul, in anul 1876, nimeni nu putea anticipa ca acest  instrument, pe atunci aproape extraterestru, va deveni, incepand cu anul  1970, extrem de eficient de promovare a produselor si  serviciilor unei companii. Astazi, la peste 125 de ani la prima  convorbire realizata cu ajutorul a doua aparate legate printr-un fir,  telefonia cunoaste inca o dezvoltare demna de luat in seama. 
De la  masivele telefoane negre, cu farmecul lor inconfundabil, s-a ajuns la  telefoane incrustate cu diamant, valorand peste 20.000 de dolari. Ideea  de baza este aceeasi: doua persoane aflate la distanta pot comunica  prin... vorbe. Cat despre diamante si alte pietre pretioase, ele isi au  locul lor in poseta unei artiste pop sau a unui sportiv devenit star  peste noapte.
Desi este inca la primii pasi in tara noastra, telemarketingul este o  componenta esentiala a activitatilor economice desfasurate in Statele  Unite ale Americii, Italia, Japonia, Franta, Marea Britanie sau  Germania. Mult mai obisnuiti cu tehnicile agresive de vanzare,  americanii si vest-europenii accepta cu usurinta (si chiar cu placere)  sa fie sunati de catre reprezentantii unor companii care, intr-o  discutie de cateva zeci de secunde, le propun spre cumparare diverse  produse si servicii. 
Este adevarat, calitatea acestor servicii/produse  nu lasa niciodata de dorit. Vorba dulce, mult aduce, dar atunci cand  vorbele nu sunt sustinute si de calitate, compania nu se poate lauda  decat cu un... tun. De continuitate in afaceri nu are sens sa discutam.
Recomanda-l prietenilor:
Noteaza folosind stelele
Rating:













 Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.