Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Telemarketing. Vorba dulce, mult aduce

Tags: telemarketing, vanzarile prin telefon, telefonul in vanzari

Intr-o perioada in care concurenta este din ce in ce mai mare iar metodele traditionale incep sa nu mai dea roade (sau, cel putin, sa nu mai aduca profitul de acum zece-douazeci de ani), implementarea unei noi strategii devine o prioritate pentru orice om de vanzari.

Printre metodele asa-zise neconventionale de vanzari se numara si vanzarile prin telemarketing. Profesionistii inca mai fac o oarecare diferenta intre telemarketing si telesales (vanzari prin telefon), principalul argument fiind ca, pentru telemarketing, este nevoie de un script si de o planificare minutioasa a convorbirii, in vreme ce vanzarile prin telefon se bazeaza mai mult pe spontaneitatea vanzatorului.

Vom trata acum telemarketingul, in fond tot o metoda de a vinde cu ajutorul telefonului, urmand ca intr-o actualizare sa detaliem conceptul "telesales" si sa va propunem mai multe solutii informatice de mare ajutor in telemarketing. Pentru o companie inca neobisnuita cu conceptul de telemarketing, consideram ca, pentru inceput, nu este nevoie sa se faca deosebirea intre "telemarketing" si "telesales".

Asadar, cand americanul de origine scotiana Alexander Graham Bell a inventat telefonul, in anul 1876, nimeni nu putea anticipa ca acest instrument, pe atunci aproape extraterestru, va deveni, incepand cu anul 1970, extrem de eficient de promovare a produselor si serviciilor unei companii. Astazi, la peste 125 de ani la prima convorbire realizata cu ajutorul a doua aparate legate printr-un fir, telefonia cunoaste inca o dezvoltare demna de luat in seama.

De la masivele telefoane negre, cu farmecul lor inconfundabil, s-a ajuns la telefoane incrustate cu diamant, valorand peste 20.000 de dolari. Ideea de baza este aceeasi: doua persoane aflate la distanta pot comunica prin... vorbe. Cat despre diamante si alte pietre pretioase, ele isi au locul lor in poseta unei artiste pop sau a unui sportiv devenit star peste noapte.

Desi este inca la primii pasi in tara noastra, telemarketingul este o componenta esentiala a activitatilor economice desfasurate in Statele Unite ale Americii, Italia, Japonia, Franta, Marea Britanie sau Germania. Mult mai obisnuiti cu tehnicile agresive de vanzare, americanii si vest-europenii accepta cu usurinta (si chiar cu placere) sa fie sunati de catre reprezentantii unor companii care, intr-o discutie de cateva zeci de secunde, le propun spre cumparare diverse produse si servicii.

Este adevarat, calitatea acestor servicii/produse nu lasa niciodata de dorit. Vorba dulce, mult aduce, dar atunci cand vorbele nu sunt sustinute si de calitate, compania nu se poate lauda decat cu un... tun. De continuitate in afaceri nu are sens sa discutam.


Autor: Alex Dinu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016